دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 آذر 1394 - 10:39
در گفت‌وگو با آنا

دونده ماراتن ایران: مدال المپیک دور از دسترس نیست/ انتظار داشتم مسافر ریو شوم

محمدجعفر مرادی گفت: در ایران حریف تمرینی ندارم که بتواند به بهبود رکورد من کمکی کند.
کد خبر : 55504

دونده ماراتن ایران در واکنش به مسجل شدن حضورش در دوی ماراتن المپیک 2016 ریودوژانیرو به خبرنگار ورزشی آنا، گفت: «انتظار این را داشتم که سهمیه المپیک را به دست آورم. سال قبل در دوبی با زمان 2 ساعت و 17 دقیقه به خط پایان رسیدم و از آنجایی که ورودی المپیک لندن 2 ساعت و 18 دقیقه بود، حضورم در المپیک حتمی به نظر می رسید اما پس از 3 ماه حدنصاب زمان ورودی را 2 ساعت و 16 دقیقه اعلام کردند که با این حساب سهمیه من از بین رفت اما تصور این را داشتم که نظر کمیته مسابقات تغییر کند و این اتفاق بعد از دو ماه رخ داد و حدنصاب سهمیه المپیک به 2 ساعت و 19 دقیقه رسید تا بتوانم در این رقابت‌ها شرکت کنم.»


وی درباره اینکه چه برنامه‌هایی دارد تا بتواند در مسابقات المپیک نتایج خوبی بگیرد، عنوان کرد :« تصمیم دارم در دو سه مسابقه نیمه ماراتن شرکت کنم اما در رقابت‌های جهانی که در پاریس برگزار می‌شود و از طریق آن می‌توان سهمیه المپیک گرفت نمی‌روم چرا که دیگر نیازی به سهمیه ندارم. حضور در رقابت‌های نیمه ماراتن برای حفظ آمادگی و ماندن در شرایط مسابقه کافیست.»


دونده ماراتن تیم ملی افزود: «من پیش از این زیر نظر غلامی مربی اختصاصی‌ام کار می‌کردم و با کمک‌های وی توانستم سهمیه المپیک را بگیرم. در حال حاضر او در آمریکا مشغول گذراندن دوره مربیگری است تا بتواند با کسب به روزترین اطلاعات مربیان جهان به من کمک کند تا بتوانم در بهترین فرم خود راهی المپیک شوم. البته بهتر است که تمریناتم را در آمریکا یا یکی از کشورهای آفریقایی اتیوپی یا گینه تا المپیک دنبال کنم چرا که در ایران حریف تمرینی ندارم که بتواند به بهبود رکورد من کمکی کند. در المپیک لندن کسی که مدال طلا گرفت با رکورد 2 ساعت و 9 دقیقه صاحب این عنوان شد و در مسابقات جهانی اخیر هم دارنده مدال طلا رکوردش 2 ساعت و 12 دقیقه بود. خوب من هم باید تلاش کنم تا فاصله‌ام را با رکورد مدال‌آوران به حداقل برسانم.»


مرادی در مورد اینکه چقدر امیدوار است تا بتواند در المپیک ریو مدال بگیرد، تصریح کرد: «گرفتن مدال به رغم سخت‌ بودن آن دور از دسترس نیست. من رکورد 2 ساعت و 28 دقیقه ایران را پس از 12 سال، 11 دقیقه کاهش دادم و توانایی آن را دارم که رکوردم را بشکنم. اگر کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش حمایت‌های لازم را از فدراسیون دوومیدانی انجام دهد، تردید نداشته باشید که ورزشکاران دوومیدانی می‌توانند در المپیک 2016 ریودوژانیرو مدال بگیرند. به عنوان مثال خود من در طول هفته باید 240 کیلومتر بدوم تا حدنصاب جدیدی از خود به جای بگذارم اما تمریناتی به این سختی نیاز به تغذیه و مکمل‌های فراوانی دارد که در صورت تهیه موفقیت را میسر می‌کند. هر چند هنوز خبری از حقوق کمیته ملی المپیک نیست.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته