دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 آذر 1394 - 09:45

بررسی را‌ه‌اندازی مدرسه بین‌المللی سما در افغانستان

موضوع تاسیس مدرسه بین‌المللی در کشور افغانستان در جلسه مشترک دبیر شورای سیاستگذاری سمای استان خراسان رضوی با نماینده واحد دانشگاه آزاد اسلامی کابل، مطرح و بررسی شد.
کد خبر : 55497

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، نماینده دانشگاه آزاد اسلامی واحد کابل در این جلسه با ارائه گزارشی از فعالیت مدارس وابسته به کشورهای ترکیه، عربستان، آلمان و آمریکا در شهرهای مختلف افغانستان، گفت: با توجه به مشترکات فرهنگی بین ایران و افغانستان، شهروندان کابلی علاقه زیادی به تحصیل در مدارس وابسته به جمهوری اسلامی دارند.


دکتر حمید تقی‌آبادی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی خدمات ارزشمندی در حوزه آموزش عالی کشور داشته، تصریح کرد: با حضور دانشگاه آزاد اسلامی در شهر کابل، زمینه تاسیس مدارس سما فراهم است و از ظرفیت‌های دانشگاه در این باره می‌توان به خوبی استفاده کرد.


دبیر شورای سیاستگذاری سمای خراسان رضوی نیز در این جلسه با تشریح ساختار و تشکیلات سازمان سما، این سازمان را متولی آموزش‌های عمومی و مهارتی در دانشگاه آزاد اسلامی دانست و با توجه به طرح مدارس بین المللی سما اظهار کرد: سمای استان خراسان رضوی این آمادگی را دارد تا همه تلاش و ظرفیت خود را در خدمت راه اندازی این مدارس به کار گیرد همچنان که رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مشهد و رئیس شورای سیاستگذاری سمای استان نیز بر اجرای این طرح بسیار مصر هستند.


محمود مدرسی از حمایت‌های همه جانبه ریاست سازمان سما و تاکید وی بر راه‌اندازی مدارس بین المللی سما تشکر کرد و افزود: خوشبختانه با راه‌اندازی بخش واحدهای بین الملل در سازمان سما و انتصاب مدیریت جدید در این بخش، زمینه بسیار مساعدی برای تاسیس این مدارس وجود دارد.


وی ابراز امیدواری کرد با برگزاری نشست مشترک در سازمان سما، این مهم در دستور کار سازمان قرار گیرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته