دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 آذر 1394 - 08:32
رادمان به آنا خبر داد

اجرای ارکستر موسیقی معاصر پارس در تهران و شیراز

ارکستر موسیقی معاصر پارس گزیده‌ای از مهم‌ترین دستاوردهای موسیقی معاصر ایران همراه با اجرای جدیدی از شعر نوی ایران زمین را با عنوان «هشتگاه» در تهران و شیراز روایت می‌کند.
کد خبر : 55486

به گزارش خبرنگار آنا از شیراز، در این اجرا قطعاتی از علی رادمان که با رویکرد موسیقی معاصر و ملهم از موسیقی ایرانی نوشته و تنظیم شده است، اجرا می‌شود. این اجرا با نام «هشتگاه» شامل ۵ قطعه موسیقی معاصر است. نام این اجرا هم‌نام با یکی از قطعات این کنسرت است که دارای هشت بخش بوده و با تغییر روایت و اجرای شعر نو در مقام‌های موسیقی ایرانی معرفی شده است.
این برنامه شامل چهار قطعه ارکسترال، همراه با خواننده و بخش الکترونیک و همچنین یک قطعه، با مضمون روایی برای پنج ساز است. در این برنامه که به رهبری علی رادمان اجرا خواهد شد، امیر زارع ( آواز) و روزبه رحیمی ( تکنواز سنتور و سه تار) نیز همکاری خواهند داشت.
ارکستر معاصر پارس روز سه‌شنبه ۲۴ آذر ۹۴ از ساعت ۲۱:۳۰ در تالار وحدت تهران و سپس روز جمعه ۴ دی‌ سال جاری در تالار احسان شیراز به روی صحنه خواهد رفت.
این ارکستر از سال ۱۳۹۰ با هدف ترویج و گسترش موسیقی معاصر در کشور راه‌اندازی شده است و اجراهای آن به آثاری از این نوع موسیقی اختصاص دارد.


علی رادمان به عنوان آهنگساز و رهبر این قطعات، عضو هیات علمی و مدیر دپارتمان موسیقی دانشگاه آزاد شیراز و دارای درجه یک هنری است. او تاکنون با فستیوال‌های بین‌المللی آهنگسازی مختلفی همکاری داشته و آثاری را اجرا و ضبط کرده است. در آثار رادمان، تجربیات متنوعی در زمینه چندصدایی موسیقی ایران دیده می‌شود که از آن جمله می‌توان قطعات کویر، افسانه شهر آیینه‌ها، آرگیومنت و مثنوی را نام برد.


تمامی علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه‌ی بلیت‌های این کنسرت در تهران از اکنون به سایت (www.iranconcert.com) مراجعه کنند.


به گزارش آنا، رادمان از سال 1387 تاکنون مدیر دپارتمان موسیقی و عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی شیراز بوده و از آن سال فعالیت‌های پژوهشی متنوعی در عرصه موسیقی معاصر داشته است.


وی همواره معتقد است با توجه به تحولات قابل ذکر در عرصه‌های صنعت، فرهنگ و هنر ، موسیقی ایران نیز در کنارِ حفظِ میراثِ اصیل خود، تشنه ساختارها و رویکردهای جدید است و اجراهایی از این دست محصول همین تفکر است. او تجربیات متعددی در حیطه چند صدایی در موسیقی ایران دارد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته