دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 آذر 1394 - 09:15

مرکل: حمایت از کردها درست و همکاری با اسد نادرست است

آلمان در حالی با موافقت مجلس این کشور همکاری نظامی با ائتلاف ضدداعش را آغاز کرده است که از دید صدراعظم این کشور، «در مقابله با داعش نمی‌توان با رژیم بشار اسد همکاری داشت».
کد خبر : 55472

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از «صدای آلمان»، «آنگلا مرکل» در گفت‌وگو با دو روزنامه آلمانی «بادیشه نویسته ناخریشتن» و «آوگسبورگر الگماینه» در مورد اسد گفت که «او نمی‌تواند در آینده سوریه نقشی داشته باشد» اما تاکید کرد «برای یافتن راه‌حلی سیاسی برای سوریه همه گروه‌ها باید با هم گفت‌وگو کنند.»


صدراعظم آلمان با این ادعا که رئیس‌جمهوری سوریه، «همچنان بر سر مردم خود بمب‌های بشکه‌ای می‌اندازد» و نتیجه گرفت رژیم بشار اسد نمی‌تواند متحد غرب در مبارزه با داعش باشد.


مرکل از سیاست ورود آلمان به ائتلاف مقابله با نفوذ تروریست‌های پیرو داعش دفاع کرد و گفت آنان در بخش‌هایی از عراق و سوریه نظامی مخوف برپا کرده‌اند و «خطری مستقیم برای اروپا» به شمار می‌روند.


به نوشته صدای آلمان، ارتش آلمان فدرال در عملیات رزمی علیه داعش شرکت ندارد اما به کردهای عراق که با گروه‌های تروریستی در نبردند هم تجهیزات و هم آموزش نظامی می‌دهد.


مرکل از پشتیبانی آلمان از مبارزان کرد دفاع کرد و گفت: این نبرد موفقیت‌هایی دربرداشته است. در برخی جبهه‌ها از پیشرفت نیروهای داعش جلوگیری شده است و عده‌ای از آوارگان به شهرهای خود برگشته‌اند.


صدراعظم آلمان تاکید کرد: برای غلبه بر داعش عملیات رزمی را باید با مذاکرات سیاسی، یاری‌های عمرانی و بازسازی همراه کرد.


مرکل گفت: اگر جنگ داخلی در سوریه پایان یابد و امنیت برقرار شود، بی‌گمان بسیاری از پناهجویان حاضر خواهند بود به میهن خود برگردند. هیچ‌کس از روی هوا و هوس میهن خود را ترک نمی‌کند.


به نوشته صدای آلمان، از ماه فوریه گذشته (بهمن‌ماه)، ارتش آلمان در کنار سایر متحدان در شمال عراق به پیشمرگه‌های کرد آموزش نظامی می‌دهد.


از ماه ژانویه آینده نیز جنگنده‌های پیشرفته «تورنادو» از پایگاهی در ترکیه پروازهای شناسایی در سوریه انجام می‌دهند که هدف آن تشخیص دقیق مواضع تروریست‌های داعش است.


ائتلاف ضدداعش به رهبری آمریکا از اواخر تابستان پارسال به مواضع این گروه حملات هوایی کرد.


روسیه نیز از هفتم مهرماه امسال به درخواست دولت سوریه حملات هوایی و موشکی به مخالفان را آغاز کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته