دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 دی 1399 - 12:43
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی خبر داد؛

90 درصد متخلفان شکار و صید در خراسان جنوبی توسط مردم معرفی شده‌اند

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال حدود 200 نفر متخلف شکار و صید را به مراجع قضائی معرفی کردیم که حدود 90 درصد این‌ها از طریق گزارش‌های شناسایی شده است.
کد خبر : 554687
12858487_455.jpg

حسن اکبری در گفتگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی خبرگزاری آنا مهم‌ترین مشکل زیست محیطی، محیط زیست خراسان جنوبی را شکار غیرمجاز دانست و گفت: استان از لحاظ وسعت بسیار گسترده است و زیستگاه‌های متنوع و پراکنده‌ای دارد که همین موضوع باعث می‌شود تا با توجه به امکانات موجود امکان پوشش استان سخت شده و شکار غیرمجاز اتفاق بیفتد.


وی ادامه داد: برخی از نقاط استان همچون شهرستان زیرکوه زنده‌گیری و قاچاق پرنده کمیاب هوبره را داریم که در این زمینه نیاز داریم مردم به ما کمک کنند.


مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی تصریح کرد: این پرنده به‌عنوان سرمایه زیستی استان است. نباید ما برای منافع کوتاه‌مدت با افراد سودجو همکاری کرده که این پرندگان را گرفته و به کشورهای عربی صادر می‌کنند. این موضوع در شأن و منزلت مردم استان نیست.


اکبری در ارتباط با نیروهای فعال در استان برای حفاظت از عرصه‌های طبیعی استان خراسان جنوبی گفت: حدود 65 محیط‌بان در استان داریم که کار حفاظت دائم را انجام می‌دهند.


وی در ادامه به نقش گزارش‌های مردمی در شناسایی موارد تخلف در عرصه‌های زیست محیطی خراسان جنوبی اشاره کرد و عنوان کرد: از ابتدای سال حدود 200 نفر متخلف شکار و صید را به مراجع قضائی معرفی کردیم که حدود 90 درصد این‌ها از طریق گزارش‌های معرفی شده است.


مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی در پایان گفت: همکاری و تعاملات با نیروی انتظامی استان و دستگاه قضائی نیز بسیار خوب بوده و در زمان نیاز برخورد قضائی همکاری‌های لازم را انجام داده‌اند.


انتهای پیام/4105


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته