دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 دی 1399 - 16:56
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی فارس مطرح کرد؛

ارتقای فرهنگ و تربیت نیروی کارآفرین در دستور کار دانشگاه آزاد اسلامی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس ارتقای سطح فرهنگی و تربیت نیروی کارآفرین را از اولویت‌های کاری دانشگاه آزاد اسلامی برشمرد.
کد خبر : 554457
_MG_0145.JPG

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از لامرد، محمدکاظم کاوه‌پیشقدم در دیدار با امام جمعه شهرستان لامرد، ارتقای سطح فرهنگی و تربیت نیروی کارآفرین را از اولویت‌های کاری دانشگاه آزاد اسلامی برشمرد.


وی تعامل و همکاری دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس با نهادها و سازمان‌های فرهنگی در راستای ارتقای سطح فرهنگی آحاد جامعه از طریق برنامه‌ریزی و انجام فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی را در دستورکار این دانشگاه اعلام و از حمایت‌های همیشگی حجت‌الاسلام علی حسین‌زاده امام جمعه شهرستان لامرد از دانشگاه آزاد اسلامی تشکر کرد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس، دانشگاه کارآفرین و تربیت دانشجویانی کارآفرین را یکی دیگر از برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس دانست و عنوان کرد: اهمیت‌دادن به فعالیت‌های دانش‌بنیان، پژوهش‌محورکردن دانشجویان و انجام طرح‌های پژوهشی در حوزه‌های مختلف سرمایه‌گذاری محصولات دانش‌بنیان حائز اهمیت است.


واحد لامرد؛ محور درآمدهای غیرشهریه‌ای از طریق سرمایه‌گذاری‌های دانش‌بنیان مرتبط با صنایع


کاوه‌پیشقدم اعلام کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد لامرد یکی از واحدهای موفق در این زمینه بوده است و در نظر داریم با توجه به امکانات، تجهیزات و نیروی مجرب واحد لامرد و روند سریع توسعه و پیشرفت مراکز صنعتی در شهرستان لامرد، این واحد دانشگاهی را به‌عنوان پایگاه و محوری در استان فارس برای درآمدهای غیرشهریه‌ای از طریق سرمایه‌گذاری‌های دانش‌بنیان مرتبط با صنایع قرار دهیم.


لزوم تشکیل کارگروهی مشترک از استادان حوزه و دانشگاه


امام جمعه شهرستان لامرد نیز نقش دانشگاه آزاد اسلامی در توسعه علمی این شهرستان و استان فارس و کشور را قابل قدردانی دانست.


حجت‌الاسلام علی حسین‌زاده پیوند حوزه و دانشگاه در دادن مبانی صحیح فکری و اعتقادی به مردم را ضروری و اجتناب‌ناپذیر برشمرد و خاطرنشان کرد: واحد لامرد یکی از مراکز فعال فرهنگی در لامرد است که همکاری بسیار نزدیک و مطلوبی با ستاد نماز جمعه شهرستان دارد و در طول سال با برگزاری مراسم مذهبی و فرهنگی کمک خوبی به پیشبرد اهداف فرهنگی شهرستان می‌کند.


محمدکاظم کاوه‌پیشقدم در دیدار با امام جمعه شهرستان لامرد


وی تأکید کرد: دانشگاه و حوزه باید نقش خود را در ایجاد تمدن اسلامی ایفا کنند، به همین دلیل پیشنهاد می‌شود کارگروهی مشترک از استادان حوزه و دانشگاه برای تبیین این نقش بسیار مهم و تأثیرگذار تشکیل شود تا با برنامه‌ریزی‌های هدفمند و هوشمندانه، نقش خود را برای تربیت نیروی انسانی متخصص، متعهد، مسئولیت‌پذیر و تأثیرگذار در ایجاد تمدن اسلامی ایفا کنند.


امام جمعه شهرستان لامرد از ورود دانشگاه آزاد اسلامی به تربیت دانشجویان کارآفرین و سرمایه‌گذاری در محصولات دانش‌بنیان استقبال کرد و آن را نیاز امروز کشور برای عدم وابستگی به کشورهای دیگر و استقلال علمی و اقتصادی کشور دانست و آمادگی خود را برای هرگونه حمایت و همکاری در این زمینه اعلام کرد.


انتهای پیام/4103/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته