دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 آذر 1394 - 17:16

تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام

به مناسبت هفته پژوهش و با حضور رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام، مسئول نهاد رهبری در دانشگاه آزاد استان ایلام و معاونت پژوهش و فناوری واحد از پژوهشگران برتر واحد ایلام تجلیل به عمل آمد.
کد خبر : 55445

به گزارش خبرنگار آنا، رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام در این مراسم با تبریک هفته پژوهش به پژوهشگران دانشگاه و تشکر از زحمات حوزه پژوهش دانشگاه گفت: معاونت پژوهشی دانشگاه ازاد اسلامی واحد ایلام یکی از حوزه‌های پر کار و اثرگذار دانشگاه است.


شهریار عباسی عنوان کرد: امروز در دانشگاه آزاد اسلامی ظرفیت‌های خوبی برای کمک به پژوهش چه در داخل و چه در خارج از دانشگاه وجود دارند که انتظار داریم اعضای هیات علمی دانشگاه با پشتکار و جدیت بیشتر از این ظرفیت‌ها استفاده کنند.


وی گفت: حوزه پژوهش سازمان مرکزی به روز شده است و امروزه دسترسی به منابع و ژورنال ها آسان تر از گذشته است و به همایش‌های جعلی و بی اعتبار اشراف پیدا شده است و باید پژوهشگران ما بتوانند کارهای پژوهشی نابی انجام دهند.



عباسی خاطرنشان کرد: امید است که با ظرفیت‌های علمی و امکانات خوبی که در واحد ایلام فراهم است، بتوانیم در عرصه پژوهش خوب عمل کنیم چرا که پژوهش، نیاز اصلی جامعه امروزمان است و باید بتوانیم به طور اثرگذاری با تولید آثار علمی و پژوهشی ناب و قوی وارد صحنه شویم.


وی بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام با داشتن پتانسیل عظیم اعضای هیات علمی از مقاطع کاردانی تا دکتری تخصصی بازوی مهمی برای انجام کارهای علمی، پژوهشی در استان ایلام و بازوی توانمندی برای کمک به توسعه استان است.


در این مراسم مسئول نهاد نمایندگی مقام رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام گفت: پژوهشگری یکی از ویژگی‌های فطری انسان است که بر اساس فطرت حقیقت جویی و حقیقت طلبی به دنبال پاسخ سؤالات می‌شود و پس از غربالگری پاسخ‌ها به یک پاسخ مطلوب می رسد.


حجت الاسلام مهدی همتی گفت: انسان زمانی زنده و پویاست که حقیقت جستجوگری و پرسشگری در او باقی باشد و برای یافتن پاسخها در تلاش باشد.



وی ادامه داد: عرصه دیگر پژوهش از حس مسئولیت پذیری انسان برمی خیزد و انسان باید این سوال را با خود مطرح کند که رهاورد من برای انسان چیست و چه خدمتی می توانم به تعالی انسان کنم.


همتی با توجه به این نکته که پیامبران الهی در رأس پرسشگری و پژوهشگری قرار دارند، عنوان کرد: انسان مادامی که به خدا و معنویات و حقیقت دین متصل است همیشه می تواند به خودش امیدوار باشد که آنچه از اندیشه اش حاصل می شود می تواند اثرگذار باشد.


وی گفت: تکیه‌گاه اصلی کشورهای توسعه یافته پژوهش و تکیه بر علم و خرد است اما کشورهای فاقد توسعه در پژوهش و تحقیق، جوامع دانشگاهی شان حرفی برای گفتن ندارند.


همتی با ذکر این نکته که دانشگاه آزاد اسلامی در راستای توسعه پژوهش چیزی از لحاظ امکانات و زیرساخت کم ندارد، یادآور شد: برای ایجاد انگیزه تحقیق و پژوهش، بخشی از آن به درون افراد مربوط است و بخشی هم بر عهده دانشگاه است.


وی خاطرنشان کرد: عرصه پژوهش عرصه‌ای گسترده است که با توسعه پایدار، تولید، استقلال و آزادی کشور بستگی مستقیم دارد و نباید پژوهش ها در گوشه کتابخانه ها خاک بخورد و باید جنبه کاربردی پیدا کنند.



معاون پژوهش و فناوری دانشگاه ازاد اسلامی واحد ایلام در ابتدای این مراسم با عرض تبریک هفته پژوهش به اهالی پژوهش دانشگاه گفت: امیدوارم نگاه دانش اموزی ما مبتنی بر پژوهش باشد.


شهرام مامی گفت: به عنوان عضوی از مجموعه پژوهشی دانشگاه انتظار دارم که با کارکرد علمی و تعامل دوسویه با اعضای هیأت علمی، بتوانیم مشکلات پژوهش را حل کنیم.


وی گفت: برای انتخاب پژوهشگر برتر در وب سایت و سامانه دانشگاه و از طریق پیامک و نصب بنر به عزیزان اطلاع رسانی کردیم و در نهایت با توجه به بخشنامه های وزارت علوم پژوهشگران برتر سال 94 دانشگاه ازاد اسلامی واحد ایلام انتخاب شده اند.


در پایان این مراسم که به همت معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام و به مناسبت گرامیداشت هفته پژوهش برگزار شد، از دو تن از پژوهشگران برتر دانشگاه تجلیل به عمل آمد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته