دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 دی 1399 - 15:43
رئيس‌جمهور عراق:

قاسم سلیمانی در زمان سختی‌ها پشتیبان عراقی‌ها بود/ نمی‌توان پذیرفت عراق مبدأ حمله به دیگر کشورها باشد

رئيس‌جمهور عراق گفت: فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران ایران در زمان سختی‌ها پشتیبان ملت عراق بود.
کد خبر : 554431
IMG_20210105_160108_669.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از العهد،  «برهم صالح» در مراسم سالروز شهادت سردار شهید قاسم سلیمانی و «ابومهدی المهندس» که سازمان حشدالشعبی برگزار کرد، گفت:  امروز ما در مراسم سالگرد دو شخصیت برجسته‌ای که عمر خود را صرف مبارزه با تروریسم و دیکتاتوری کردند، حضور داریم. قاسم سلیمانی فرماندهی است که حتی در زمان سختی پشتیبان ملت عراق بود.


وی افزود:  ایستادگی مردم عراق به برکت فتوای مرجعیت عالی شیعه در زمینه جهاد کفایی باعث تحقق پیروزی بر تروریسم شد.  شهید المهندس همرزم و همگام قاسم سلیمانی با تروریسم مقابله کرد.


رئیس‌جمهور عراق عنوان کرد:  ما اکنون با چالش‌های سیاسی و اقتصادی سختی  مواجهیم و از همه مهم‌تر انتخابات پیش از موعدی است که باید به دور از تقلب و به بازی گرفتن اراده ملت اجرا شود. کسانی وجود دارند که می‌خواهند مردم عراق را با تنش‌های داخلی سرگرم کنند. نمی‌توان به وضعیتی ادامه داد که در آن خاک کشور مورد تعرض قرار می‌گیرد و حکومت ضعیف و فاقد اقتدار است.


صالح درباره خروج نیروهای آمریکایی از عراق گفت:  فعال شدن کمیته ویژه جدول زمان‌بندی خروج نیروهای خارجی از خاک عراق تضمین‌کننده حاکمیت کشور است.  عراق مستقل و دارای حق حاکمیت می‌تواند پلی برای ارتباط میان ملت‌های منطقه باشد.


او در این سخنرانی تأکید کرد: عراق نیازمند قرارداد سیاسی تازه‌ای است که به ملت امکان ساخت حکومتی با استقلال و حاکمیت ارضی کامل را بدهد و اشتباهات گذشته را برطرف کند.


برهم صالح گفت: تا زمانی که ملت عراق به دور از هرگونه سرسپردگی و دخالت خارجی روی پای خود نایستند، اوضاع کشور درست نخواهد شد. استقلال و تمامیت ارضی عراق تصمیمی است که لازمه تحقق آن مبنا قرار گرفتن حکومت و قانون اساسی است.


رئیس‌جمهور عراق تصریح کرد: نمی‌توان پذیرفت که کشور عرصه نزاع دیگران یا مبدأ تعرض به دیگر کشورها باشد. عراق در سایه چالش‌های منطقه‌ای و بحران‌های اقتصادی در وضعیت بسیار پرتنش و حساس به‌سر می‌برد و این وضعیت روحیه مسئولیت‌پذیری ملی و خویشتنداری را ایجاب می‌کند.


برهم صالح افزود: ملت عراق در برابر سیاه‌ترین حمله تروریستی با فداکاری و ایستادگی نیروهایش اعم از ارتش، پیشمرگه، حشدالشعبی، حشد العشایری، دستگاه مبارزه با تروریسم و نیروهای داخلی موفق از میدان بیرون آمد.


انتهای پیام/4033/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته