دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 دی 1399 - 13:20
امام جمعه شهرستان لاهیجان:

شهدا و ایثارگران نشان دادند که نظام ولایی تولید قدرت می‌کند

امام جمعه شهرستان لاهیجان گفت: شهدا و ایثارگران مانند حاج‌قاسم سلیمانی نشان دادند که نظام ولایی تولید قدرت می‌کند و تحت لوای این نظام می‌توان تمدن‌ساز بود و به همین دلیل دشمنان از نظام ولایی و شیعه هراس دارند.
کد خبر : 554359
photo_2021-01-05_11-16-31.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از رشت، حجت‌الاسلام سیدجواد سلیمانی در مراسم یادبود نخستین سالگرد شهادت حاج‌قاسم سلیمانی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان با بیان اینکه درک درست از  نظام ولایی شیعه یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای امام راحل است، اظهار کرد: یکی از بزرگ‌ترین خدماتی که امام راحل به جهان اسلام کرد و از این دستاورد توانستیم بهره‌برداری زیادی کنیم، درک درست از ولایت اجتماعی شیعه است.


وی با بیان اینکه قبل از انقلاب نیز مردم ولایتمدار بودند؛ اما بیشتر جنبه فردی داشت، ادامه داد: امام راحل ولایت فردی را به اجتماعی تبدیل کرد و در پرتو این ولایت اجتماعی، مفاهیمی که سال‌های دراز در حد شعار باقی مانده بود، تبدیل به واقعیت شد. اکنون درخت ولایت اجتماعی تنومند شده و تبدیل به کانونی برای مبارزه با استکبار، طاغوت و ظلم شده است.


امام جمعه لاهیجان با اعلام اینکه هدف نظام ولایی شیعی، پایین‌آوردن پرچم ظلم، اهتزاز پرچم توحید و ارسال مفاهیم اسلام حقیقی به جهان اسلام، تمدن‌سازی و آمادگی برای دوره حضرت مهدی(عج) است، بیان کرد: یکی دیگر از اهداف امام راحل ایجاد رابطه بین امام و امت است؛ اگر جایگاه امام مشخص باشد، امت می‌دانند که چه کاری می‌خواهد بکنند.


این مقام مسئول حاج‌قاسم را انسانی ولایت‌مدار و ولایی دانست و ادامه داد: افرادی مانند حاج‌قاسم سلیمانی اگر زیر نظر رهبرانی مانند امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری باشند، مانند شهید بهشتی خود تبدیل به امت می‌شوند.


وی با بیان اینکه شهید سلیمانی نشان داد که می‌توان به خدا اعتقاد داشت و قهرمان شد، اضافه کرد: شهدا و ایثارگران مانند حاج‌قاسم نشان دادند که نظام ولایی تولید قدرت می‌کند و تحت لوای این نظام می‌توان تمدن‌ساز بود و به همین دلیل دشمنان از نظام ولایی و شیعه هراس دارند.


در پایان این مراسم، مداح اهل بیت کربلایی حسین شعبان‌زاده به ذکر مصیبت و نوحه‌خوانی پرداخت.


به گزارش آنا، مراسم ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و یادبود نخستین سالگرد شهادت حاج‌قاسم سلیمانی و یاران باوفایش در دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان برگزار شد.


انتهای پیام/4103/406/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته