دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 دی 1399 - 12:26
شیخ زکزاکی:

درگذشت آیت‌الله مصباح یزدی ثلمه‌ای برای جهان اسلام است

رهبر شیعیان نیجریه گفت: درگذشت رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) ثلمه‌ای برای جهان اسلام به‌شمار می‌آید.
کد خبر : 554358

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از العالم، یکی از اعضای دفتر جنبش اسلامی نیجریه گفت: در ملاقاتی که عصر روز یکشنبه به همراه تنی‌چند از نزدیکان شیخ «ابراهیم زکزاکی»، رهبر شیعیان نیجریه با این شخصیت برجسته و همسرش در محل بازداشتشان داشتیم، پس از آنکه خبر درگذشت آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی را شنید، به‌شدت متأثر شد.


این شخصیت نیجریه‌ای که خواست نامش فاش نشود، درباره این دیدار گفت: ابراهیم زکزاکی با بیان اینکه با آیت‌الله مصباح دوست بود، با افسوس بسیار زیاد عنوان کرد «درگذشت این عالم برجسته، ثلمه‌ای برای جهان اسلام به‌شمار می‌آید».


به‌گفته وی، زکزاکی با تمجید از شخصیت برجسته علمی و معنوی آیت‌الله مصباح یزدی تأکید کرد: نه فقط ایران، بلکه دنیای اسلام، عالمی بزرگ و فیلسوفی برجسته را از دست داده است.


رهبر شیعیان نیجریه با تأکید بر اینکه آیت‌الله مصباح یزدی نه‌فقط در میان شیعیان، بلکه درمیان اهل‌سنت نیز بسیار معروف و مشهور بود، عنوان کرد: این عالم برجسته مسلمان، در حوزه وحدت اسلامی بسیار تلاش کرد و به‌شدت موضوع وحدت میان شیعیان و اهل‌تسنن را دنبال می‌کرد.


همچنین درباره تازه‌ترین وضعیت جسمانی ابراهیم زکزاکی پرسید که این منبع تأکید کرد: متأسفانه وضعیت جسمانی شیخ زکزاکی و همسرش خوب نیست و در وضعیت مناسبی به‌سر نمی‌برند.


انتهای پیام/4033/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته