دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
خاوازی:

سیب آذربایجان صادراتی می‌شود

وزیر جهاد کشاورزی گفت:آذربایجان غربی قطب تولید سیب در کشور است اما متأسفانه به دلیل مشکل پیمان ارزی و برخی مسائلی که برای تجار و صادرکنندگان به دلیل تعهد ارزی بوجود آمده با مشکل صادرات این محصول مواجهیم.
کد خبر : 554204
1.jpg

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، کاظم خاوازی، وزیر جهاد کشاورزی در بدو ورود به آذربایجان غربی  در گفتگو با خبرنگاران هدف از سفر به استان را بررسی مسائل و مشکلات بخش کشاورزی استان عنوان کرد و اظهار کرد: آذربایجان غربی یکی از قطب‌های کشاورزی کشور به شمار می‌رود و به دلیل اینکه پایه اقتصاد استان کشاورزی است در این سفر مسائل مختلف مورد بررسی قرار می‌گیرد.


وی با بیان اینکه آذربایجان غربی همچنین قطب تولید سیب در کشور به شمار می‌رود، ادامه داد: متأسفانه به دلیل مشکل پیمان ارزی و برخی مسائلی که برای تجار و صادرکنندگان به دلیل تعهد ارزی بوجود آمده با مشکل صادرات این محصول مواجه شدیم که در این سفر با همفکری نمایندگان و مسئولان استان راهکارهای رفع این موانع صادراتی بررسی می‌شود.


خاوازی با اشاره به اینکه بهره برداری از ۱۳۱ پروژه به همراه رونمایی از ۱۸ طر تحقیقاتی از دیگر برنامه‌های سفر دو روزه به استان است، افزود: برای اولین بار تمام معاونین وزارت جهاد کشاورزی با حضور در در شهرستان‌ها مسائل حوزه کشاورزی را به صورت تخصصی بررسی کردند و امشب با بررسی جلسه این مسائل جمع بندی می‌شود.


وزیر جهاد کشاورزی همچنین با اشاره به بهبود وضعیت تولیدات کشاورزی در کشور عنوان کرد: نیمه نخست امسال ۴.۴ درصد رشد ارزش افزوده بخش کشاورزی را شاهد بودیم امیدواریم با وجود تحریم‌های اقتصادی علیه کشور در نیمه دوم سال نیز شاهد افزایش ارزش افزوده در این بخش باشیم.


انتهای پیام/4129/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته