دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 دی 1399 - 14:02
پنتاگون:

ناو هواپیمابر «یو.اس.اس نیمیتز» در خلیج‌فارس می‌ماند

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که در تصمیم خود مبنی بر خروج ناو هواپیمابر «یو.اس.اس نیمیتز» از خلیج‌فارس به دلیل تهدید ایران تجدیدنظر کرده است.
کد خبر : 554095
1.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از الجزیره، به گفته وزارت دفاع ایالات‌متحده این کشور در تصمیم خود مبنی بر خارج کردن ناو هواپیمابر «یو.اس.اس نیمیتز» از خلیج‌فارس به خاطر تهدیدات ایران علیه دونالد ترامپ رئیس‌جمهور و دیگر مقامات دولتی آمریکایی تجدیدنظر کرده است و این ناو در منطقه خلیج‌فارس باقی خواهد ماند.


ناو هواپیمابر نیمیتز از اواخر ماه نوامبر سال 2020 در حال گشت زنی در خلیج‌فارس بوده است. در یک اعلامیه به تاریخ سی و یکم دسامبر "کریستوفر میلر" سرپرست وزارت دفاع آمریکا به فرمانده ناو نیمیتز دستور داد که پس از یک دوره 10 ماهه استقرار در خارج از کشور مستقیماً به پایگاه خود در آمریکا بازگردد.


به گزارش نیویورک‌تایمز این دستور میلر بخشی از تلاش برای تنش‌زدایی در منطقه در روزهای پایانی صدارت دونالد ترامپ در کاخ سفید بوده است، اگرچه میلر در حکمی جدید در روز یکشنبه تصمیم خود را تغییر داد.


وی در بیانیه خود نوشت: به خاطر تهدیدات اخیر رهبران ایران علیه رئیس‌جمهور ترامپ و دیگر مقامات دولتی آمریکا من به ناو "یو اس اس نیمیتز" دستور داده‌ام که بازگشت به پایگاه خود را لغو کند.


وی ادامه داد: ناو نیمیتز در محل استقرار خود در منطقه عملیاتی سنتکام ادامه خواهد داد.


به گزارش الجزیره، میلر به نوع تهدیدات اشاره نکرد و ادامه داد که این بیانیه در اولین سالگرد ترور سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس ایران در سوم ژانویه سال 2020 در بغداد صادر شده است.


انتهای پیام/4155/


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب