دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 دی 1399 - 13:49
سخنگوی دولت:

غنی‌سازی ۲۰ درصد در فردو آغاز شد

سخنگوی دولت از دستور رئیس جمهور برای اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها خبر داد و گفت: از ساعاتی پیش فرآیند تزریق گاز شروع شده و تا ساعاتی دیگر اولین محصول اورانیوم غنی شده UF۶ به دست خواهد آمد.
کد خبر : 554092
AG8I0123.jpg

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، «علی ربیعی» از دستور رئیس جمهور برای تأمین اعتبار قانون اقدام راهبردی مجلس برای لغو تحریم‌ها خبر داد و گفت: هفته گذشته رئیس جمهور در نامه‌ای به  معاون اول خود در خصوص تأمین بودجه بخشی از این قانون در سال ۱۳۹۹ دستورات لازم را داده است.


سخنگوی دولت اضافه کرد: همچنین رئیس جمهور در روزهای گذشته دستور اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها را صادر کرد و از ساعاتی پیش فرآیند تزریق گاز شروع شد و تا ساعاتی دیگر اولین محصول اورانیوم غنی‌شده UF۶ به دست خواهد آمد.


ربیعی تصریح کرد: کلیه این فرآیندها پس از انجام اقدامات اولیه از قبیل اطلاع‌رسانی به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و تحویل پرسشنامه طراحی بر مبنای تعهدات پادمانی کشور صورت گرفته است.


سخنگوی دولت با بیان اینکه مواضع دولت در خصوص این قانون به‌صراحت اعلام شده است، تأکید کرد: دولت خود را ملزم به اجرای قانون می‌داند.


انتهای پیام/4106/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته