دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 دی 1399 - 17:03

درآمد یک‌ونیم میلیارد دلاری آلمان از جنگ‌های یمن و لیبی

دولت برلین در سال ۲۰۲۰ مجموعاً با صادرات تسلیحات به ارزش ۱.۱۶ میلیارد یورو (۱.۴۱ میلیارد دلار) به کشورهای دخیل در جنگ‌های یمن و لیبی موافقت کرده است.
کد خبر : 553842
1.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، خبرگزاری آلمان به نقل از وزارت اقتصاد این کشور گزارش کرد، دولت برلین در سال ۲۰۲۰ مجموعاً با صادرات تسلیحات به ارزش ۱.۱۶ میلیارد یورو (۱.۴۱ میلیارد دلار) به کشورهای دخیل در جنگ‌های یمن و لیبی موافقت کرده است.


آلمان در میان پنج صادرکننده اول تسلیحات در جهان قرار دارد. سال گذشته میلادی دولت آلمان اجازه به صادرات تسلیحات به کشورهای دخیل در جنگهای یمن و لیبی را داده است.


بر اساس این گزارش آلمان تا ۱۷ دسامبر مجوز صادرات تسلیحات و تجهیزات نظامی به ارزش ۷۵۲ میلیون یورو به مصر را تایید کرده است.


همچنین آلمان به شرکت‌های تسلیحات‌سازی این کشور مجوز معاملاتی از جمله معامله ۳۰۵.۱ میلیون یورویی با قطر، معامله تا میزان ۵۱ میلیون یورو با امارات متحده عربی و معاملاتی به ترتیب به ارزشهای ۲۳.۴ میلیون یورو با کویت و حدود ۲۲.۹ میلیون یورو با ترکیه داده است.


همچنین آلمان مجوزهای مشابهی را نیز برای اردن به ارزش ۱.۷ میلیون یورو و برای بحرین به ارزش ۱.۵ میلیون یورو اعطا کرده است.


کشورهای ذکرشده در یکی از جنگ‌های یمن و لیبی و یا در هر دو آنها دخیل هستند.


انتهای پیام/4129/پ


انتهای پیام/

برچسب ها: آلمان لیبی یمن
ارسال نظر
هلدینگ شایسته