دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 آذر 1394 - 14:19

توافق‌نامه نهایی صلح در لیبی چهارشنبه اعلام می‌شود

منابع آگاه از اعلام توافق‌نامه نهایی صلح در لیبی میان دو طرف درگیر در این کشور در پایان ضرب‌الاجل 16 دسامبر (25 آذر) خبر دادند.
کد خبر : 55379

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از روزنامه «الشرق‌الاوسط»، منابع آگاه در حالی از اعلام توافق نهایی صلح در لیبی خبر داده‌اند که نمایندگان گروه‌های درگیر در لیبی و مقام‌های سازمان ملل متحد روز گذشته (شنبه) وارد رم پایتخت ایتالیا شدند تا نشستی را درباره بحران سیاسی این کشور و همچنین مقابله با تروریسم برگزار کنند.


از سوی دیگر نشستی در سطح وزیران امروز یکشنبه آغاز می‌شود که در آن کشورهایی همچون آمریکا، فرانسه، چین، روسیه، انگلیس، عربستان و همسایگان منطقه‌ای لیبی در آن حضور دارند.


هدف از این نشست تحرک بخشیدن به تلاش برای پایان دادن به اختلاف‌های دو طرف در لیبی است که با ضرب‌الاجل 16 دسامبر (25 آذر) برای امضای توافق‌نامه صلح نهایی موافقت کرده‌اند.


از زمانی که گروه «فجر لیبی» کنترل طرابلس را در ماه اوت گذشته به دست گرفت و با انتصاب کابینه‌ای برای خود، «عبدالله الثنی» را به‌عنوان نخست‌وزیر به رسمیت شناخت، دولت رسمی لیبی را وادار کرد به شرق کشور برود. هر دو طرف درگیر در لیبی از حمایت ائتلاف‌های رقیب در گروه‌های مسلح برخوردارند.


انتهای پیام/

برچسب ها: سازمان ملل
ارسال نظر
هلدینگ شایسته