دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
درخواست انجمن شرکت‌های هواپیمایی از رئیس جمهور؛

لغو محدودیت ۶۰ درصدی فروش بلیت/ احتمال ابتلا به کرونا یک به 27 میلیون است

انجمن شرکت‌های هواپیمایی در نامه‌ای از رئیس‌جمهور خواست: نسبت به لغو محدودیت ۶۰ درصدی ظرفیت در پرواز‌های داخلی تجدید نظر شود.
کد خبر : 553538
AALI1855.jpg

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، یونس دقیق‌کیا، رئیس هیئت‌مدیره انجمن شرکت‌های هواپیمایی در نامه‌ای به رئیس‌جمهور نوشت: از آنجا که این محدودیت تاکنون در دنیا اجرا نشده و با هماهنگی به عمل آمده، همه مسافران در مبادی ورودی ترمینال‌ها تب سنجی شده و کارت پرواز آن‌ها پس از کنترل با سامانه بانک اطلاعاتی وزارت بهداشت صادر می‌شود، نسبت به اعمال این محدودیت تجدیدنظر شود.


وی در این نامه نوشته است: آخرین آمار انجمن بین‌المللی شرکت‌های هواپیمایی (یاتا) نشان می‌دهد که احتمال ابتلا به کرونا قبل از الزام به استفاده از ماسک یک مورد در ۲۷ میلیون مسافر بوده است.


دقیق کیا ضمن تأکید بر کاهش ۴۳ درصدی مسافران پرواز‌های داخلی و ۹۶ درصدی مسافران پرواز‌های بین‌المللی در شش‌ماهه سال جاری اظهار کرد: صنعت حمل‌ونقل هوایی پس از شیوع کرونا بیشترین آسیب را در جهان و ایران دیده است.


رئیس هیئت‌مدیره انجمن در پایان‌ تأکید کرد: اعمال محدودیت ۶۰ درصد ظرفیت از سوی وزارت بهداشت زیان وارده به شرکت‌های هواپیمایی ایرانی را بسیار تشدید کرده و این در حالی است که تاکنون این امر از سوی سازمان بهداشت جهانی، ایکائو و یاتا توصیه نشده است.


انتهای پیام/4129/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته