دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 دی 1399 - 16:28
رئیس شورای اسلامی استان تهران:

بازنشستگان ظرفیت اجتماعی خوبی برای کسب‌وکارهای نو هستند

رئیس شورای اسلامی استان تهران گفت: بازنشستگان می‌توانند به‌عنوان یک ظرفیت مهم اجتماعی برای استارت‌آپ‌ها و کسب‌وکارهای نو تلقی شوند.
کد خبر : 553516
index2365.jpg

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، الهام فخاری در حاشیه مرحله نهایی رویداد «صبا نو» که به‌منظور بهینه‌سازی و بهبود کیفیت زندگی بازنشستگان و سالمندان برگزار شد، گفت: بازنشستگان می‌توانند به عنوان یک ظرفیت مهم اجتماعی برای استارت‌آپ‌ها و کسب‌وکارهای نو تلقی شوند.


وی افزود: توجه صندوق بازنشستگی کشوری به کسب‌وکارهای نو و استارت‌آپ‌ها برای ارتقای کیفیت زندگی بازنشستگان راهبرد درستی است و باید این رویکرد حفظ شود.


رئیس شورای اسلامی استان تهران تصریح کرد: حوزه کسب‌وکار با توجه به توسعه کسب‌وکارهای نو توسعه یافته است و جامعه بازنشستگان کشور باید به این حوزه توجه ویژه داشته باشد.


نایب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش اضافه کرد: صندوق بازنشستگی کشوری با راه‌اندازی مرکز نوآوری صبا رویکردی درست در حوزه کسب و کارهای نو داشته است زیرا می‌توان در استارت‌آپ‌ها از تجربه، دانش و تخصص بازنشستگان استفاده کرد.


داور مرحله نهایی «رویداد صبانو» با تأکید بر این که نباید ظرفیت افراد با بازنشستگی اداری آنها معطل بماند، اظهار کرد: در استارت‌آپ‌ها و کسب و کارهای نو نباید بازنشستگان را فقط به‌عنوان خدمات گیرنده دید بلکه با توجه به ظرفیت‌های این قشر می‌توانند خود کمک شایانی به راه‌اندازی این کسب و کارها داشته باشند.


فخاری درباره ظرفیت اجتماعی مرکز نوآوری صبا گفت: راه اندازی مرکز نوآوری صبا نشان از این دارد که به جمعیت بازنشستگان کشوری به چشم یک فرصت اجتماعی بی‌نظیر برای ارائه خدمات و شبکه‌سازی اجتماعی نگاه شده است.


وی کیفیت رویداد صبانو را بالا ارزیابی کرد و گفت: برخی از طرح‌ها و ایده‌های ارائه شده به این رویداد قابلیت رقابت جهانی و فراملی داشتند که اگر محدودیت‌های ایران برداشته شوند، می‌توانند در بازار بین‌المللی حضور پررنگ داشته باشند.


عضو شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش تصریح کرد: این رویداد تلاش کرده است تا استارت‌آپ‌ها را به سمت و سوی برش جمعیتی گرایش دهد و در این هدف نیز موفق بوده است. همچنین توانسته است چه در حوزه محصولات و فرآورده و چه در حوزه خدمات ایده‌های نو، چابک و پرشتابی که نیاز به آورده سنگینی ندارند را جذب کنند.


فخاری افزود: مراکزی مانند مرکز نوآوری صبا نشان‌دهنده آن است که در شرایط تحریم، دست‌ها را بالا نبرده‌ایم و پر تلاش برای ارتقای کیفیت زندگی مردم حرکت شده است.


انتهای پیام/4105/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب