دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

زنگنه خبر داد؛ برنامه‌ریزی وزارت نفت برای جهش در صنعت پتروشیمی

وزیر نفت از برنامه‌ریزی وزارت نفت برای جهش بزرگ در صنعت پتروشیمی کشور خبر داد.
کد خبر : 55346

به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از شانا، بیژن زنگنه صبح امروز در دوازدهمین همایش صنعت پتروشیمی ایران (IPF) با بیان نهایی شدن روند مذاکرات هسته‌ای ایران و لغو تحریم‌ها در روزهای آینده اظهار کرد: با لغو تحریم‌ها صنعت پتروشیمی ایران قدم به دوران جدید خواهد گذاشت و می‌توانیم به تحقق کامل برنامه‌های موجود در چشم انداز ٢٠ ساله کشور امیدوار باشیم.


وزیر نفت به اجرای سیاست‌های اصل ٤٤ در صنعت پتروشیمی ایران اشاره کرد و گفت: هم اکنون محوریت توسعه این صنعت به بخش خصوصی و تعاونی‌ها واگذار شده و مهمترین بحث در این صنعت، تأمین پایدار خوراک و ایجاد زیرساخت‌ها از سوی NPC است.


وی با تأکید بر این که برای صنعت پتروشیمی ایران جهش بزرگی را برنامه‌ریزی کرده‌ایم، تصریح کرد: براساس قیمت‌های محصولات پتروشیمی در سال ٩٢، ارزش محصولات پتروشیمی ایران براساس برنامه‌ریزی‌ها به ٧٠ میلیارد دلار خواهد رسید. بر این اساس رسیدن به این هدف نیازمند سرمایه‌گذاری عظیم، فناوری روز و بازاریابی است.


زنگنه تأمین خوراک را مهم‌ترین بحث کنونی صنعت پتروشیمی دانست و ادامه داد: ایران خوراک به اندازه کافی در سواحل خلیج فارس برای مجتمع و طرح‌های جدید دارد و براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در طرح‌های جدید تولید الفین‌ها از ان جی ال و اتان و پروپان برنامه‌ریزی شده است.


وی گفت: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، تولید اوره از ٤,٥ میلیون تن کنونی به ١٣ میلیون تن و متانول از ٥ میلیون تن به ١٥ میلیون تن خواهد رسید.


ایران پس از تحریم با ایران پیش از تحریم بسیار متفاوت است


وی با بیان اینکه ایران پس از تحریم با ایران پیش از آن بسیار متفاوت است، بیان کرد: شرکت‌های خارجی که پیش از این در ایران حضور داشته‌اند، می توانند به نام خود در ایران شعبه تاسیس کرده و با حمایت ما به انتخاب شرکای راهبردی ایرانی در این زمینه اقدام کنند.


زنگنه، ایران را مرکز ثقل انرژی در منطقه دانست و افزود: ارزان‌ترین نیروی تحصیلکرده، دسترسی به بازارهای منطقه و داشتن منابع انرژی از جمله مزیت‌هایی است که سرمایه‌گذاری در ایران از توجیه اقتصادی برخوردار می‌کند.


وی به توسعه صنعت پتروشیمی و همچنین حجم عظیم تولید محصولات در این زمینه اشاره و تصریح کرد: سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی می‌تواند زمینه توسعه این صنعت را فراهم کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته