دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 آذر 1394 - 12:20
رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور تهران بزرگ در گفت‌و‌گو با آنا خبر داد

نصب سامانه ثبت تخلف در 156 تقاطع مهم شهر/ اعمال 5 نمره منفی برای متخلفان

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور تهران بزرگ از نصب سامانه ثبت تخلف در 156 تقاطع مهم شهر خبر داد و گفت: عبور از چراغ قرمز، گردش به راست هنگامی که چراغ مسیر قرمز است و همچنین تجاوز به گذرگاه عابر پیاده از جمله تخلفاتی است که این سامانه به ثبت می‌رساند.
کد خبر : 55334

سرهنگ مراد مرادی رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور تهران بزرگ در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا با اشاره به نصب سامانه ثبت تخلف در 156 تقاطع مهم و حساس سطح شهر تهران اظهار کرد: این سامانه در حال حاضر فعال است.


وی با بیان اینکه سامانه ثبت تخلف، سه نوع تخلف را ثبت می‌کند به تشریح این تخلفات پرداخت و گفت: عبور از چراغ قرمز، گردش به راست هنگامی که چراغ مسیر قرمز است و همچنین تجاوز به گذرگاه عابر پیاده از جمله این تخلفات است.


سرهنگ مرادی اضافه کرد: رانندگانی که هرکدام از این تخلفات را انجام دهند پلاک خودرویشان توسط این سامانه ثبت شده و جریمه برای راننده و مالک خودرو لحاظ خواهد شد.


رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور تهران بزرگ اولین مزیت این سامانه را ارتقا انضباط‌بخشی به عبور و مرور و همچنین ارتقا ایمنی عابران پیاده معرفی کرد و افزود: با بررسی آماری و تجزیه و تحلیل تصادفات در این تقاطع‌ها به این نتیجه رسیدیم که میزان حوادث و تصادفات جرحی نسبت به مدت مشابه - قبل از نصب این سامانه‌ها- به میزان 60 درصد کاهش داشته است. 40 تقاطع دیگر سطح شهر تهران نیز در حال گذراندن مراحل تست هستند.


سرهنگ مرادی با اشاره به اعمال نمره منفی علاوه بر جریمه ریالی برای رانندگان متخلف عنوان کرد: راننده‌ای که از چراغ قرمز عبور کند علاوه بر جریمه نقدی به مبلغ یک میلیون ریال، نمره منفی نیز دریافت می‌کند، اگر خودرو وسیله شخصی باشد، راننده‌اش 5 نمره منفی و اگر خودرو وسیله حمل و نقل عمومی باشد، راننده‌اش 10 نمره منفی کسب خواهد کرد.


این مقام ارشد اطلاع‌رسانی راهور فاتب ادامه داد: تقاطع‌هایی که فاقد راست‌گرد یا رمپ بوده یا تابلوی گردش به راست با احتیاط آزاد نداشته باشند، گردش به راست در آنها ممنوع بوده و راننده متخلف علاوه بر یک میلیون ریال جریمه نقدی، نمره منفی نیز کسب خواهد کرد.


سرهنگ مرادی تصریح کرد: با ثبت تخلف عبور از چراغ قرمز و ثبت پلاک وسیله نقلیه، در صورت وقوع حادثه در تقاطع، وسیله نقلیه متخلف به سرعت شناسایی شده و مبنای اظهارنظر کارشناسی در تصادفات قرار خواهد گرفت.
رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور تهران بزرگ به رانندگان توصیه کرد به هنگام عبور از تقاطع‌ها قوانین و مقررات عبور و مرور را رعایت کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته