دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

مدیرعامل فاضلاب تهران: خطوط اصلی فاضلاب تهران در برابر زلزله مقاوم است

مدیر عامل شرکت فاضلاب تهران با تاکید بر اینکه خطوط اصلی فاضلاب تهران در برابر حوادث طبیعی و غیرطبیعی مقاومت دارند، گفت: این شرکت در زمان طراحی پروژه‌های فاضلاب شهری مطالعات لرزه‌نگاری را برای هر منطقه انجام می‌دهد.
کد خبر : 55330

به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از روابط عمومی شرکت فاضلاب تهران، علی‌اصغر ریاضتی اکنون تزریق بتن حجیم شونده در مجاری حفاری شرایط مقاوم‌تری را برای شبکه فاضلاب شهری به‌وجود آورده است، افزود: بر همین اساس در مواقع بروز زلزله کم‌ترین خسارت‌ها به تاسیسات زیربنایی و سازه‌های مدفون نظیر فاضلاب وارد می‌شود.


وی تصریح کرد: ضمن اینکه مقاوم‌سازی و ایجاد وضعیت پایدار در سازه‌هایی که امکان تخریب در حوادث طبیعی و یا غیرطبیعی را دارند، از سوی مجموعه مدیریتی شرکت فاضلاب تهران دنبال می‌شود.


اجرای 7 کیلومتر خطوط انتقال فاضلاب در محدوده شمال تهران


مدیر عامل فاضلاب تهران درباره اجرای شبکه فاضلاب در مناطق شمالی شهر تهران عنوان کرد: در محدوده شمال شهر تهران یک خط انتقال فاضلاب به عنوان خط سوئیج از تقاطع خیابان میرداماد-ولیعصرشروع می‌شود و با عبور از خیابان‌های میرداماد و شریعتی، میدان کتابی، خیابان مجتبائی و خیابان خواجه‌عبدالله در نهایت به قطعه 5 تونل فاضلاب شرق تهران متصل می‌شود. این خط بخشی از خط انتقال فاضلاب غرب به شرق را در بر می‌گیرد.


ریاضتی بیان کرد: در محدوده شمالی منتهی به خیابان شریعتی-میرداماد واقع در مناطق یک و سه شهرداری تهران، حدود 7 کیلومتر از خطوط فاضلاب به تونل شرق وارد می‌شود. برای این منظور عملیات لوله گذاری و مجراسازی با قطار 1400، 1600 و 1700 میلی‌متر به انجام رسیده است.


وی ادامه داد: با توجه به اینکه عملیات لوله‌گذاری 7 کیلومتری خطوط مذکور در تعارض با پروژه احداث پل غیرهمسطح واقع درتقاطع بزرگراه زین‌الدین-شریعتی قرار دارد. لذا هنوز شهرداری منطقه مجوزهای لازم را صادرنکرده است.


ریاضتی تاکید کرد: در صورت همکاری شهرداری طی روزهای آتی با اتمام این میزان سازه و احداث شفت مورد نظر بخش قابل توجهی از فاضلاب تهران تحت پوشش شبکه قرار خواهد گرفت.


اجرای 6 کیلومتر خطوط انتقال فاضلاب در محدوه مرکزی تهران


مدیرعامل فاضلاب تهران درباره حجم عملیات لوله‌گذاری در مناطق مرکزی تهران اظهار کرد: حدود 6 کیلومتر لوله‌گذاری با اقطار 1600 و 1800 در این مناطق باید عملیاتی شود. خطوط انتقال فاضلاب از مسیر خیابان شهید مصطفی خمینی و خیابان صاحب جم به سمت شرق میدان شوش و خیابان 15 خرداد در حال اجرا است. عملیات لوله‌گذاری با انجام حفاظت از سازه و پاشیدن سیمان به منظور مقاوم‌سازی صورت می‌گیرد.


وی افزود: با تکمیل خطوط مذکور، فاضلاب مناطق مرکزی را به تونل فاضلاب شرق تهران در محدوده بلوار قدس یا همان قطعه سه تونل شرق متصل خواهیم کرد و با اتمام این پروژه، مناطق مرکزی تهران به شبکه جمع‌آوری فاضلاب مجهز خواهند شد.


انتهای پیام/

برچسب ها: سیمان فاضلاب
ارسال نظر
هلدینگ شایسته