دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 دی 1399 - 10:06

تمام گاف‌های بایدن در یک نگاه

جو بایدن که تا چند روز دیگر رسماً به‌عنوان رئیس‌جمهور ایالات‌متحده معرفی خواهد شد، اذعان کرده که ماشین تولید گاف است!
کد خبر : 553249
1.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، نیویورک پست در گزارشی به 12 مورد از بدترین گاف‌های جو بایدن اشاره کرده است.


خود بایدن هم به این موضوع اشاره کرده است که وی یک ماشین تولید گاف است. در خلال 47 سال زندگی کاری رئیس‌جمهور احتمالی ایالات‌متحده عادت داشته است که حاضرجواب باشد و زبانش زودتر از مغزش بکار بیفتد.


کالاما هریس - جو بایدن


عجول، بددهن و تندخو!


اوایل دسامبر سال گذشته بود که بایدن وقتی توضیحی درهم‌برهم از نحوه تعامل خود و معاون اولش کامالا هریس با یک موافقت‌نامه جدی سخن به میان آورد باعث تعجب همگان شد. بایدن به سی.ان.ان گفت: ‌من بعضی از بیماری‌ها را گسترش خواهم داد و مجبور به استعفا می‌شوم. هریس با این حرف بایدن مبهوت شده بود و فقط سر خود را تکان ‌داد.


بسیاری از حامیان بایدن اشتباهات لفظی وی را بامزه می‌دانند اما این اظهارات احمقانه وی اغلب خبر از عادت شدن این گاف‌ها برای وی دارند. دسامبر سال 2019 در اوهایو بایدن به یک عضو حزب دموکرات که او را با چند سؤال بی‌ربط و گستاخانه گیر انداخته بود به‌شدت توپید و ناسزا گفت. بایدن به وی گفت که تو یک انسان دروغ‌گوی لعنتی هستی. بعد یکی از گزارشگران بایدن را به خاطر جوش آوردنش سرزنش کرد و به بایدن گفت: شما اینجا درباره نیاز به نزاکت سیاسی سخن می‌گویید. بایدن در پاسخی خشمگینانه گفت آیا این مؤدبانه نیست کسی را که دروغ می‌گوید دروغ‌گو بنامیم؟


برای مردی که قول بازگرداندن آداب‌دانی سیاسی را داده است بایدن پر از اظهارات متعصبانه، تعبیرات عامیانه و طغیان‌های خشمگینانه است. چند نمونه از بدترین‌ها به این قرار هستند:




بیشتر بخوانید:


گاف بایدن دست‌مایه جولان انتخاباتی ترامپ شد




حمله لفظی بایدن به یک رأی‌دهنده


سه دهه قبل حمله لفظی بایدن به یک رأی‌دهنده در دفتر حزب دموکرات در نیوهمشایر باعث شد که اولین کمپین انتخاباتی وی از جریان عادی خارج شود. وقتی "فرانک فاهی" یک آموزگار دبیرستان از بایدن پرسید که در چه مرکز آموزش حقوقی تحصیل کرده است بایدن که آن زمان سناتور دلاویر بود مثل کوره داغ شد.


بایدن خشمگینانه پاسخ داد: به گمانم من دارای ضریب هوشی بالاتری نسبت به تو هستم. بایدن در مورد سابقه علمی درخشانی صبحت کرد که خبرنگاران بعداً متوجه شدند که عمدتاً خیال بافی بوده.


این بحث و گفتگو ماه‌ها بعد وقتی معلوم شد بایدن در روزهایی که در کالج مشغول به تحصیل بوده در جریان یک دزدی ادبی بوده مقابل دیده‌ها آمد. او به همین دلیل کمپین انتخاباتی کاخ سفید را رها کرد.


کمی لهجه هندی


در سال 2006 وقتی بایدن برای بار دوم نامزد انتخابات ریاست جمهوری شد علاقه شدیدش دذ تظاهر به عدم حساسیت نژادی وی را به دردسرهای متعدد انداخت. او در آن زمان به یکی از رأی‌دهندگان گفت: در دلاویر بزرگ‌ترین رشد جمعیت مربوط به هندی-آمریکایی‌ها است که از هند به آمریکا مهاجرت می‌کنند.


او ادامه داد: تو نمی‌توانی به "سون-ایله‌ون" یا "دانکین دونات" بروی مگر اینکه یک‌کم لهجه هندی داشته باشی و سپس با پوزخند گفت من شوخی نمی‌کنم. بعدازاین ماجرا بود که گروه‌های هندی-آمریکایی به اظهارات بایدن که به نظر آن‌ها بیاناتی شرمسارانه بود اعتراض کردند.


دکتر "راگاوندرا ویجایاناگار" عضو شورای جمهوری خواهان هندی-آمریکایی در این خصوص با طعنه گفت: ما به دانشی که وی در خصوص انتخاب‌کنندگان هندی-آمریکایش دارد احترام می‌گذاریم.


شمرده، روشن و پاکیزه


تلاش بایدن در تعریف و تمجید از رقیب انتخاباتی هم‌حزبی‌اش شدیداً نتیجه عکس داد. وی خطاب به رأی‌دهندگان قبل از انتخابات 2008 درباره باراک اوباما که آن زمان سناتور بود گفت: منظورم این است که شما به اولین آفریقایی-آمریکایی که شمرده سخن می‌گوید و پاکیزه و واضح است دست‌یافته‌اید. تعارف طعنه‌آمیز بایدن وی را به‌عنوان باقی‌مانده نسلی که با لحن نژادپرستانه سخن می‌گفتند شناساند زیرا تلاشی بود که اوباما را برتر از بقیه هم‌رنگانش قرار دهد. اوباما بعدها گفت که اظهارات بایدن ازنظر تاریخی دقیق نبودند.


افتضاح در مناظره‌


در مناظره انتخاباتی با "پاول ریان" در سال 2012 جو بایدن 85 بار صحبت‌های ریان را قطع کرد و یک‌بار هم ریان را "جک کندی" نامید و برنامه کاهش مالیات وی را مشابه برنامه قدیمی کندی در سال 1960 دانست.


جو بایدن


شما حرامزادگان احمق!


جو بایدن بداخلاق و تندخو نیروهای آمریکایی مستقر در ابوظبی را به دلیل سستی در شکل دادن صف احترام در سال 2016 مورد توهین قرار داد و گفت: تشویق کنید ای حرامزادگان احمق. و درجایی دگر هم آن‌ها را دسته "کندها" خواند.


خلاف‌کار


 ناتوانی آشکار بایدن در خصوص بیان مواردی که حساسیت نژادی برمی‌انگیزند وی را بارها به دردسر انداخته است. روزی بعدازاینکه کامالا هریس بایدن را در خصوص مخالفت سابقش با ادغام مدارس فارغ از نژاد دانش‌آموزان در مناظره تابستان 2019 قرار داده بود بایدن تلاش کرد که برای خودش آبرو بخرد و در مکانی خطاب به اعضای "ائتلاف رنگین‌کمان جسی جکسون" گفت: ما اعتقاد داریم که کودکی که الآن یک بالاپوش معمولی به تن دارد ممکن است در آینده یک شاعر معروف شود نه یک خلاف‌کار. بایدن این سخنان را در جمعی می‌گفت که خود را فرهنگی می‌داند.


دروغ‌گوی لعنتی


بایدن در شهرداری شهر دس موئینس در اوهایو در سال 2019 گفت ما باید دانش آموزان این مدرسه را به چالش بکشیم تا برنامه‌های کاریابی پیشرفته داشته باشند. ما این طرز تفکر را داشته‌ایم که اگر فقیر باشی نمی‌توانی به‌جایی برسی. کودکان فقیر به‌ روشنی و با استعدادی کودکان سفیدپوست هستند. او بعد از یک وقفه حرف‌هایش را جمع‌وجور کرد و ادامه داد منظورم این است که مانند کودکان ثروتمند، کودکان سیاه‌پوست و کودکان آسیایی هستند.


وی در جریان کمپین انتخاباتی دسامبر 2019 بار دیگر فردی را دروغ‌گوی لعنتی خطاب کرد و سپس وی را که از وزن بالائی برخوردار بود "چاق" نامید.


در سال ژانویه 2020 در جریان بحث با یک رأی‌دهنده، بایدن وی را به تمسخر "سرباز کوچولوی دروغ‌گو" خطاب کرد.


در جریان کمپین انتخاباتی سال 2020 وی "کری وین" که کارگر ساختمانی در دترویت بود را مورد اهانت قرار داد و از الفاظی استفاده کرد که بازگویی آن‌ها باعث شرمساری است.


در ماه می سال 2020 هم بار دیگر اظهارات نژادپرستانه بایدن باعث آزردگی خاطر مخاطبین سیاه‌پوست شد.


 اعلام کامالا هریس به عنوان رئیس‌جمهور منتخب!


علاوه بر موارد ذکرشده، در جریان کنفرانس مطبوعاتی روز سه‌شنبه هفته گذشته در ویلمینگتون ایالت دلاویر جو بایدن گفت که خودش و کامالا هریس واکسن کرونا می‌زنند و ادامه داد که من این کار را برای ایجاد اعتماد عمومی به واکسن انجام دادم. بایدن گفت که هریس، رئیس‌جمهوری منتخب امروز به همین دلیل واکسن می‌زند.


انتهای پیام/4155/


انتهای پیام/

برچسب ها: جو بایدن گاف
ارسال نظر
هلدینگ شایسته