دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
یادداشت؛

بازی محتاط جان هواداران استقلال را به لب رساند/ حفظ پیروزی بر گل‌گهر با معجزه مظاهری

استقلال بر خلاف نیمه نخست دیدار با گل‌گهر در نیمه دوم محتاط بازی کرد و معجزه مظاهری پیروزی را برای این تیم حفظ کرد.
کد خبر : 553217
93.jpg

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری آنا - ابراهیم طالبی؛ استقلال تهران با شکست گل‌گهر سیرجان سه امتیاز به اندوخته خود افزود و هواداران تیمش را غرق شادی کرد. ابتدا به محمود فکری و شاگردانش یک خسته نباشید جانانه می‌گویم.


دلم می‌خواهد به آقای فکری که گویا منتقدین را دشمنی می‌داند که از پیروزهای او و شاگردانش خوشحال نمی‌شوند، این را بگویم که دوست عزیز، همان‌طور که برای باشگاه محبوبمان زمان علیرضا منصوریان و فرهاد مجیدی پیوسته آرزوی موفقیت و پیروزی داشتیم، در هر حالی با بردهای تیم به وجد می‌آییم و از خوشحالی بالا و پایین می‌پریم، این را باور داشته باش. آنچه هواداران میلیونی باشگاه را در این شرایط سخت خوشحال می‌کند، آرزوی هر ابی دلی است. به هر حال بازهم به شما و بازیکنان تیم برای این برد و کسب سه امتیاز مهم، آن هم در مقابل تیم قلعه‌نویی و به‌خصوص بازی در خارج از خانه تبریک میگوییم،سپاس برای تلاشتان. و اما ارزیابی عملکرد استقلال در این بازی.


آقای فکری قبل از بازی خدمت شما نکاتی را در مورد این بازی گفتیم که اگر نیم‌نگاهی به آن داشته باشید، خواهید دید که بازتاب گفته‌های ما کم و بیش در طول بازی مصداق پیدا می‌کند.گفتیم که راه غلبه بر تیم گل‌گهر، حضوری هجومی، انرژیک، جسورانه و پیوسته اکتیو و فعال آن هم نه تنها در فاز داشتن مالکیت توپ بلکه وقتی حریف صاحب توپ است، و آن هم از زمین حریف. کافی است به گل اول ما که مالکیت توپ متعلق به حریف بود، عملکرد مطهری وقتی کاملاً اگرسیو و شجاعانه علیرضا حقیقی را زیر فشار گذاشت و استقلال با به‌دست آوردن یک ضربه پنالتی، توانست یک به صفر پبشی بگیرد. گفتیم وقتی توپ حریف را صاحب می‌شویم ،آنها را می‌توانیم با کارهای ترکیبی سریع مغلوب کنیم.


گل دوم استقلال: زنده روح توپ را بلند به زمین استقلال فرستاد، ضربه سر مرادمند به مهدی‌پور و آغاز کار سریع ترکیبی از سمت راست استقلال بین ،مهدی پور، موسوی، رضاوند و وریا غفوری و در نهایت گل دوم با کنترل و شوت زیبای قائدی، حاصل یک کار تیمی با هشت پاس تک ضرب بدون لمس توپ از سوی بازیکنان حریف تا رسیدن به گل دوم. استقلال روی یک حمله سریع از سمت راست توسط وریا صاحب یک ضربه پنالتی دیگر نیز شد. ضمناً یک شانس عالی گل از سمت چپ توسط قائدی که حقیقی آن را مهار کرد و یک بار ضربه سر مطهری شانس خوب برای رسیدن به گل بود. آقای فکری پس می‌بینید که بازیکنان استقلال توان یک بازی هجومی و اکتیو و عمل کننده را به‌خوبی دارند، در مقابل هر حریفی و در هر زمینی.


آقای فکری در تحلیل پیش بازی خدمت شما گفتیم، بازی پاسیو و محتاطانه و روی آوردن به عکس عمل نشان دادن عاملی است که باعث ناکامی ما مقابل این تیم می‌شود. من نمی‌دانم در استراحت بین دو نیمه که بهترین زمان برای تأثیرگذاری سرمربی روی عملکرد تیم برای نیمه دوم است، چه کردید و چه گفتید، ولی آنچه دیده شد، یک نیمه دوم کاملاً ناکام و جان به لب رسان برای هواداران بود.
تیم استقلال کاملا پاسیو، محتاط، عکس‌العمل کننده و... و حاصل آن:
- شوت صادقی مهار عالی رشید.
- پاس منشا ضربه سر صادقی
- کار ترکیبی و سریع حریف، پاس به عقب منشا، شوت صادقی، تیر افقی دروازه استقلال. همین توپ باز اول زنده روح و سپس عاشوری سر می‌زنند، و بازیکنان خط دفاعی تنها اینها را تماشا می‌کنند بدون دخالت کردن.(این تصویر ۱۵دقیقه اول نیمه دوم بود.)
- دقیقه ۶۰ بازی ضربه سر ابراهیمی مهار توپ رشید مظاهری.
- پاس منشا شوت بازیکن حریف از فاصله ۵متری  مهار رشید مظاهری.
-کاری ترکیبی سریع حریف، پنالتی دانشگر.
- توپ بلند حقیقی به محوطه جریمه استقلال، منشا در بین مدافعان محتاط تیم با سر پاس به شاکری، شوت او خطرناک از بالای دروازه  استقلال بیرون می‌رود.
-سه دقیقه بعد ارسال توپ از راست ضربه سر ابراهیمی در منطقه جریمه استقلال،
- و دقیقه ۹۴ چند ثانیه قبل از سوت پایان، ارسال بلند زکی پور بازیکنان استقلال به جای دفع توپ به کناره‌ها بدون دخالت بازیکنان حریف توپ را برای منشا پاس می‌دهند و او اول توپ را راحت کنترل می‌کند و از فاصله سه یا چهار متری به دروازه می‌کوبد که رشید مظاهری معجزه‌وار موفق به دفع توپ می‌شود.
قضاوت با محمود فکری،  توضیح بیشتری لازم نیست.


انتهای پیام/4048/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته