دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 آذر 1394 - 11:59
رئیس سابق واحد لنجان در گفت‌وگو با آنا:

دانشگاه آزاد اسلامی دارای پتانسیلی عظیم از نیروهای متخصص است

رئیس سابق واحد لنجان، دانشگاه آزاد اسلامی را دارای یک پتانسیل عظیم از نیروهای متخصص دانست.
کد خبر : 55319

دکتر مهراب بحری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا، بارز‌ترین خدمت دانشگاه آزاد اسلامی به جامعه را همگانی کردن تحصیلات عالی دانست و تصریح کرد: قبل از تاسیس دانشگاه آزاد، عمدتا افرادی شانس ورود به دانشگاه را داشتند که از دو مشخصه اصلی هوش ریاضی و حافظه خوب برخوردار بودند در صورتی که افراد مستعد بسیاری در جامعه با استعدادهایی دیگر وجود داشتند که از ورود به دانشگاه و ایفای نقش درخور توجه در جامعه باز می‌ماندند.


وی با بیان اینکه بروکراسی اداری برای بخش تولید، بسیار سنگین و دست و پاگیر است، به خبرنگار آنا گفت: ما معمولا پوسته‌های زیبایی درست می‌کنیم که خالی از محتوا هستند. برای رونق بخشیدن به تولید و تشویق ورود دانشگاه و متخصصین به صنعت، فرایندهای اداری در این حوزه باید اصلاح شود.


بحری، دانشگاه آزاد اسلامی را دارای یک پتانسیل عظیم از نیروهای متخصص دانست و خاطرنشان کرد: مجموعه دانشگاه آزاد با حدود ۴۰ هزار عضو هیات علمی که شامل بهترین متخصصان کشور در رشته‌های مختلف هستند، می‌تواند با تاسیس یک شرکت دانش‌بنیان مختص این مجموعه و عضویت این نیروهای مجرب و توانمند، هسته‌های تحقیقاتی تشکیل داده و با خلق و جذب ایده‌های نو با قابلیت تجاری‌سازی در یک فرایند کارآمد، به سمت ایجاد دانش کاربردی و خلق ثروت حرکت کند.


این عضو هیات علمی دانشگاه، وجود تجهیزات بسیار مطلوب در دانشگاه آزاد را بستر مناسبی برای تجاری سازی ایده‌ها و طرح‌های نوین دانست و تاکید کرد: مجموعه عظیم علمی، آموزشی و پژوهشی دانشگاه آزاد از وجود آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های پیشرفته‌ای برخوردار است که به راحتی می‌توان در تولید و تجاری‌سازی ایده‌های نو از این امکانات وسیع بهترین بهره برداری را کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته