دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
فنونی‌زاده در گفتگو با آنا:

پرسپولیس از شوک فینال آسیا خارج نشده است/ آقایی نباید اسیر حاشیه می‌شد

پیشکسوت تیم پرسپولیس گفت: شاگردان یحیی ‌گل‌محمدی هنوز از شوک فینال آسیا به طور کامل خارج نشده‌اند و به ذوب‌آهن اجازه دادند تا به بازی برگردد.
کد خبر : 553164
95.jpg

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، تیم پرسپولیس در دیداری معوقه از هفته ششم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال در ورزشگاه آزادی مقابل ذوب‌آهن با تساوی یک بر یک متوقف شد تا دو امتیاز حساس را از دست بدهد. سرخ‌پوشان با دو بازی معوقه نسبت به استقلال صدرنشین در رتبه نهم جدول رده‌بندی جای گرفته‌اند و در صورت برتری در این بازی‌ها صدرنشین می‌شوند.


مهدی فنونی‌زاده در خصوص توقف خانگی پرسپولیس مقابل ذوب‌آهن به خبرنگار ورزشی آنا عنوان کرد: نمایش شاگردان یحیی ‌گل‌محمدی در نیمه اول بسیار خوب و قابل قبول بود و تیم خیلی زود هم به گل برتری رسید. اگر خوش‌شانسی یار سرخ‌پوشان بود که بیش از یک گل به ثمر می‌رسید. در نیمه دوم بازیکنان بازی مدنظر را ارائه نکردند و به حریف فرصت دادند تا بتواند جلو بیاید و به گلزنی امیدوار شود.


وی ادامه داد: درست است که ذوب‌آهن در رده پانزدهم جدول قرار دارد اما این تیم در بین دو نیمه با صحبت‌هایی که کادر فنی تیمش انجام داد به این نتیجه رسید که چیزی برای از دست دادن ندارد و باید هر طور شده گل خورده را جبران کند. البته که این تیم ریسک کرد و احتمال آن وجود داشت که گل‌های بعدی را دریافت کند اما حاضر نشد عقب‌نشینی کند و به باخت راضی نشد.


پیشکسوت تیم پرسپولیس افزود: برتری با اختلاف یک گل هیچ‌گاه ضامن برتری نبوده و نخواهد بود. وقتی برتری با یک گل حاشیه امنیت ندارد در مصاف با ذوب‌آهنی که چیزی برای از دست دادن نداشت پرسپولیس باید در ضدحملات خطرناک‌تر ظاهر می‌شد تا رسیدن به گل‌های بعدی برتری را قطعی کند اما این اتفاق رخ نداد و نهایتاً بازی به تساوی کشیده شد.


وی یادآور شد: پرسپولیس هنوز در شوک شکست فینال لیگ قهرمانان آسیا باقی مانده و باید توسط کادر فنی بازیکنان به شرایط مسابقه بازگردند. ذوب‌آهن این فصل عملکرد ضعیفی داشته و امکان شکست این تیم وجود داشت به شرطی که بازیکنان در نیمه دوم عقب‌نشینی نمی‌کردند و به حریف فضا نمی‌دادند. بازیکن خطرناکی چون میلاد جهانی باید پوشش داده می‌شد که این اتفاق رخ نداد. سعید آقایی دفاع چپ کلاسیک و باهوشی است و نباید درگیر حواشی شود. اخراج او و عبدالله حسینی بازیکن ذوب‌آهن به ضرر پرسپولیس شد چون حریف از جای خالی آقایی، حمله‌ای که به گل منجر شد را طراحی کرد. البته که سیامک نعمتی هم نباید جا می‌ماند تا جهانی به راحتی برای تیمش گلزنی کند.


فنونی‌زاده بیان کرد: پرسپولیس در دیدار هفته آینده خود با سپاهان نمی‌تواند از آقایی استفاده کند و کار سختی مقابل رقیب دیگرش از اصفهان پیش رو دارد. بازیکنان باید آگاه باشند که اسیر حواشی نشوند تا با کارت زرد یا قرمز داور مواجه نشوند چون پس از آن دربی با استقلال برگزار می‌شود که دیدار بسیار مهمی است. پرسپولیس در خط حمله هم باید کمی دقت خود را بالا ببرد و مهاجمان تا اینجا موفق به گلزنی نشده‌اند که امیدوارم از دیدار هفتم تیم در لیگ برتر، پای آنها به گلزنی باز شود.


پیشکسوت تیم پرسپولیس با اشاره به بیرون ماندن میلاد سرلک از ترکیب اصلی مقابل ذوب‌آهن گفت: زمانی که من در پرسپولیس بازی می‌کردم وحید قلیچ و بهروز سلطانی آماده بودند و علی پروین سرمربی تیم به صورت چرخشی و متناوب از آنها بازی می‌گرفت. در حال حاضر هم کمال کامیابی‌نیا آمادگی زیادی دارد اما سرلک در تیم منتخب آسیا جا گرفت و بیرون ماندن چنین بازیکن آماده‌ای از ترکیب اصلی به تیم آسیب می‌زند. یحیی گل‌محمدی باید در استفاده از سیستم چرخشی بیشتر دقت کند و بازیکنی چون سرلک به آسانی از ترکیب بیرون نماند ضمن اینکه از کامیابی‌نیا نیز استفاده مفید برده شود تا این بازیکن خوب هم به تیم همچون گذشته کمک کند.


وی یادآور شد: پرسپولیس بعد از خوردن گل مساوی هجومی بازی کرد اما زمان چندانی باقی نمانده بود و بازی هجومی تیم به ذوب‌آهن دو فرصت گلزنی داد که سید جلال حسینی و حامد لک مانع شکست تیم برابر ذوب‌آهن شدند. قاعدتاً اگر گل دوم پرسپولیس قبل از گل تساوی تیم به ثمر رسید امتیازی از دست نمی‌رفت و نگرانی برای شکست هم ایجاد نمی‌شد. امیدوارم از بازی با ذوب‌آهن درس‌های لازم برای جدال با حریفان بعدی گرفته شود.


انتهای پیام/4048/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته