دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 دی 1399 - 12:00
مدیرکل حقوقی وزارت آموزش و پرورش یمن در گفتگو با آنا:

عربستان و امارات مسئول مستقیم عملیات تروریستی عدن هستند

یک وکیل برجسته یمنی امارات و عربستان را مسئول مستقیم عملیات تروریستی فرودگاه عدن خواند.
کد خبر : 552913
3426890 (1).jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، هم‌زمان با ورود اعضای دولت دست‌نشانده امارات و عربستان به فرودگاه عدن، واقع در جنوب یمن، انفجار مهیبی به وقوع پیوست.


این انفجار در سالن ورودی فرودگاه عدن به وقوع پیوست که به‌دنبال آن چندین نفر کشته و زخمی شدند. همچنین پس از وقوع این انفجار، درگیری‌های شدیدی در فرودگاه رخ داده است.


اعضای دولت دست‌نشانده به ریاست عبدربه منصور هادی امروز برای برگزاری نخستین نشست خود وارد شهر عدن جنوب یمن شدند.


«عبدالوهاب الخیل»، وکیل برجسته یمنی و مدیرکل حقوقی وزارت آموزش و پرورش یمن در گفتگو با خبرنگار حوزه غرب آسیا و محور مقاومت گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا درباره اهداف این عملیات مشکوک تروریستی گفت: اگر کمین در کار باشد، طبیعتاً باید دولت دست‌نشانده به محض ورود به فرودگاه مستقیم هدف قرار می‌گرفتند.


انفجار فرودگاه عدن


وقوع انفجار در فرودگاه عدن


وی افزود: نجات یافتن آن‌ها از عملیات تروریستی و اینکه بدون کوچکترین خراشی از مهلکه گریختند، نشان می‌دهد عملیات هوشمندانه، با هماهنگی قبلی و در راستای منافعشان بوده و به زیانشان نبوده است.



سعودی‌ها با این‌گونه عملیات‌های تروریستی نمایشی نمی‌توانند یمن را ناامن جلوه دهند.



این وکیل برجسته یمنی عنوان کرد: آن‌ها با  انجام این عملیات برنامه‌ریزی شده قصد دارند عدن را ناامن جلوه دهند تا بهانه‌ای باشد برای اینکه در شهر باقی نمانند.  علاوه بر این، هدف دیگری که از این عملیات متصور است، باز کردن پای نیروهای اشغالگر به عدن با ادعای حفظ امنیت و مستقر کردن نیروهای  دولتی با ادعای مبارزه با تروریسم است.


عبدالخیل  امارات و عربستان با هماهنگی دیگر مزدوران منطقه‌ای و بین‌المللی را مسئول هدف قرار دادن فرودگاه عدن خواند و تأکید کرد:  همه شواهد از عملیات تروریستی که امروز در فرودگاه عدن رخ داد، دست داشتن عربستان و امارات را اثبات می‌کند، علاوه بر این صنعا، پایتخت یمن و همه نیروهای یمنی مخالف اشغالگری و تجاوزگری ائتلاف سعودی در استان‌های مختلف این کشور هستند.


انتهای پیام/4033/


انتهای پیام/

برچسب ها: انفجار
ارسال نظر
هلدینگ شایسته