دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 آذر 1394 - 10:50
وزیر آموزش و پرورش خبر داد

وجود 500 پژوهش‌سرای دانش‌آموزی در کشور

وزیر آموزش و پرورش از وجود 500 پژوهش‌سرای دانش‌آموزی در کشور در مناطق مختلف آموزشی خبر داد و گفت: هدف‌گذاری کرده‌ایم که تا پایان دولت یازدهم هر منطقه آموزشی یک پژوهش‌سرای دانش‌آموزی داشته باشد.
کد خبر : 55279

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا،‌ علی‌اصغر فانی در جشنوار تجلیل از برگزیدگان پژوهش و فناوری دانش‌آموزی در دبیرستان شهدای هفتم تیر با بیان اینکه در فرآیند تعلیم و تربیت اگر پژوهش حذف شود، تعلیم و تربیت ناقص است، اظهار کرد: تقویت پژوهش و روحیه پرسشگری در دانش‌آموزان به دنبال یافتن پاسخ «چیستی، چرایی و چگونگی فرآیندها» باید مدنظر قرار بگیرد.


وی ادامه داد: پژوهش لازمه تعلیم و تربیت گویاست، بنابراین در آموزش و پرورش که به دنبال اجرای سند تحول و برنامه‌های توسعه هستیم، امر پژوهش یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است و لازمه پژوهش‌ محوری در نظام تعلیم و تربیت، وجود معلمان پژوهشگر است که روحیه پرسشگری را در دانش‌آموزان تقویت می‌کنند.


وزیر آموزش و پرورش از وجود 500 پژوهش‌سرای دانش‌آموزی در کشور در مناطق مختلف آموزشی خبر داد و گفت: هدف‌گذاری کرده‌ایم که تا پایان دولت یازدهم هر منطقه آموزشی یک پژوهش‌سرای دانش‌آموزی داشته باشد. پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی میزبان دانش‌آموزان ابتدایی و متوسطه هستند. علاوه بر توسعه پژوهش‌سراها در حال حاضر جشنواره دانش‌آموزی خوارزمی و همچنین جشنواره جابرن‌حیان برای دانش‌آموزان ابتدایی وارد نظام آموزشی شده و فعالیت‌هایی در این خصوص انجام می‌شود.


فانی با تاکید بر اینکه پژوهش در آموزش و پرورش بسیار اهمیت دارد، زیرا یک تصمیم غلط در این وزارتخانه تبعات بسیاری را به همراه خواهد داشت، گفت: نتایج پژوهش‌ها در نظام تعلیم و تربیت مورد استفاده قرار می‌گیرد و براساس آن تصمیم‌گیری می‌شود.


وی افزود: فرهنگ پژوهشگری در دانش‌آموزان و معلمان باید توسعه پیدا کند و نباید بدون پژوهش، بررسی و آینده نگری تصمیم‌گیری شود.


وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تاکید ما در فرآیند تصمیم‌گیری این است که به جای پژوهش‌های مبتنی بر گذشته باید پژوهش‌های آینده‌محور انجام شود، گفت: دستگاهی که نظام تصمیم‌گیری‌اش مبتنی بر آینده است، دستگاهی خواهد بود که نوع‌آور، مبتکر، خلاق و اثربخش است.


انتهای پیام/

برچسب ها: علی اصغر فانی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته