دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 دی 1399 - 10:51
وزیر سابق نفت در همایش «اخراج آمریکا از منطقه»؛

شهید سلیمانی معمار محور مقاومت است/ حاج قاسم دوست داشت طوری شهید شود که شرمنده امام حسین(ع) نباشد

وزیر سابق نفت کشورمان با بیان اینکه شهید قاسم سلیمانی معمار محور مقاومت است، گفت: حاج قاسم دوست داشت طوری شهید شود که شرمنده امام حسین(ع) نباشد.
کد خبر : 552720

به گزارش خبرنگار حوزه غرب آسیا و محور مقاومت گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، «رستم قاسمی» در همایش تخصصی «اخراج آمریکا از منطقه» که ظهر امروز در دانشگاه امیرکبیر برگزار شد، گفت:  «ابومهدی المهندس»، نایب‌رئیس سابق حشدالشعبی مرد بزرگ در دوران پس از صدام بود که سازماندهی جنگ عراق را برعهده گرفت.


وی افزود: شهید سلیمانی نقطه آغاز، اتکا و پایگاه اسلام و انقلاب ایران است، چراغ خاموش جبهه مقاومت و نهضت آزادی در ایران است.


فرمانده سابق قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا عنوان کرد: شهید سلیمانی فرماندهی به تمام معنا کامل بود که هر بُعد از زندگی این انسان شریف را نگاه کنید به آن پی خواهید برد. شهید سلیمانی محور مقاومت را به کمال رساند و در آن حضور یافت.


قاسمی گفت: شهید سلیمانی فقط فرمانده نظامی نبود. او را یک فرمانده نظامی دانستن، شاید ظلم‌ به حاج قاسم باشد. او فقط بعد نظامی نداشت و از زندگی و شخصیت وی می‌توان فیلم‌ها و سریال‌ها ساخت. شهید سلیمانی در تمام دوران خدمت خود مردمی تمام عیار بود و از آغاز جنگ تحمیلی که فرمانده لشکر ثارالله را در اختیار داشت، در میدان‌های نبرد حضور داشت و شبانه‌روز کار خود را به خدمت به مجاهدان اختصاص داده بود.


وی افزود: شهید سلیمانی معمار محور مقاومت است، آن هم درحالی‌که آمریکایی‌ها به اشغال عراق مشغول بودند. سلیمانی  در اقدامی منحصربه‌فرد توانست شجره خبیثه داعش را از روی زمین بردارد. جلسات کاری شهید سلیمانی از صبح زود شروع می‌شد و تا پاسی از شب ادامه داشت. شخصی خستگی‌ناپذیر بود و روز اول کار با آخرین روز کارش تفاوتی نداشت. او هیچ‌گاه احساس خستگی نکرد. با پیدایش داعش حوادث سختی به وجود آمد، ولی شهید سلیمانی خم به ابرو نیاورد.


وزیر سابق نفت گفت: هدف  داعش از تسلط بر عراق و سوریه، ایران بود.  اسیران داعشی در حلب اعتراف کردند که نه برای مبارزه با عراقی‌ها، بلکه برای جنگ با ایران به میدان آمده‌اند. درحالی‌که بیش از ۷۰ درصد مساحت سوریه و عراق در دست داعش بود و حتی به بشار اسد پیشنهاد داده شده بود که سوریه را ترک کند. ایستادگی محور مقاومت به پشتیبانی شهید سلیمانی اتفاق غیرمنتظره‌ای را در منطقه رقم زد.


قاسمی تصریح کرد: خطای بزرگ بین‌المللی آمریکا این بود که مهمان رسمی دولت عراق را در خاک این کشور ترور کرد. سردار سلیمانی سفیر صلح در عراق بود تا مشاجره‌هایی را که در این کشور به وجود آمده بود، حل کند تا آرامش به عراق بازگردد. سردار سلیمانی مهمان رسمی کشور بود و امام خامنه‌ای به درستی به این موضوع تأکید کردند.


وی افزود: شهید سلیمانی آرزوی شهادت در راه خدا داشت و حتی گفته بود که دوست دارد طوری شهید شود که شرمنده امام حسین(ع) نباشد.


وزیر سابق نفت عنوان کرد: ما باید در حوزه دیپلماسی نظامی فعالیت بیشتری داشته باشیم. شهید سلیمانی برای شکست داعش زمان تعیین کرد و انصافاً به این زمان هم عمل و در کمتر از دو ماه پایگاه داعش در عراق نابود شد، حتی زودتر از آنچه وعده داده بود؛ این موضوع را محقق کرد. بنابراین با دیپلماسی نظامی باید به مقابله با آمریکا و حضورش در منطقه برخاست. باید دیپلماسی بازدارنده در کشور وجود داشته باشد که بتواند موجب خروج نظامی آمریکا از منطقه شوند.


قاسمی عنوان کرد: دیپلماسی اقتصادی باید در دستور کار دولت قرار بگیرد. این موضوع از مؤلفه‌های اقتدار دولت به‌شمار می‌رود. ما نمی‌توانیم پشت میزی بنشینیم که به جای اقتدار، التماس کنیم. جمع میان دیپلماسی اقتصادی، سیاسی و نظامی، اقتدار و استقلال جمهوری اسلامی ایران را در منطقه موجب می‌شود.


وی گفت: اگر عراق کشوری دست صدام بود، ما نه‌تنها منافع اقتصادی نمی‌بردیم که باید میلیاردها هزینه می‌کردیم تا مرزهای خود را امن کنیم.


انتهای پیام/4033/


انتهای پیام/

برچسب ها: رستم قاسمی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته