دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 دی 1399 - 10:11

تعداد مبتلایان به کرونا در آمریکا به مرز 20 میلیون نفر نزدیک شد

بررسی‌های آماری از آمریکا نشان می‌دهد که شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور به مرز 20 میلیون نفر نزدیک شده است.
کد خبر : 552677
50.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، برآوردهای وبگاه آماری «وُرلداُمیتر» نشان می‌دهد طی 24 ساعت گذشته از تمام ایالت‌های آمریکا به‌صورت مجموع 194 هزار و 860 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا گزارش شده است.


بدین ترتیب، شمار کل مبتلایان به ویروس کووید-۱۹ در آمریکا به 19 میلیون و 977 هزار و 704 نفر و تعداد قربانیان براثر این بیماری به 346 هزار و 579 نفر افزایش یافت.


بر این اساس، طی یک روز گذشته نیز سه هزار و 398 آمریکایی براثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند که نسبت به روزهای قبل افزایش داشته است.


شبکه «سی‌ان‌ان» چند روز پیش گزارش داده بود، رقم 250 قربانی کرونا آن‌هم طی فقط 10 ماه در ایالات‌متحده، از تعداد فوتی‌های سالانه در این کشور براثر موارد مختلف (سوانح رانندگی، بیماری، خودکشی و غیره) بیشتر است.


چند روز پیش «آنتونی فائوچی»، رئیس مرکز بیماری‌های در آمریکا در مصاحبه‌ای گفت رسیدن به ایمنی جمعی در برابر این ویروس نیازمند این است که ۹۰ درصد از مردم واکسینه شوند.


فائوچی همچنین هشدار داد که ممکن است همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ پس از جشن‌های کریسمس، آمریکا را به یک «نقطه حساس» برساند.


نمودار ابتلا و تلفات ویروس کرونا در حالی شیب صعودی تندی به خود گرفته که بامداد چهارشنبه تعداد کسانی که در جهان به این بیماری مبتلا شدند از ۸۲ میلیون نفر عبور کرد.


انتهای پیام/4155/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته