دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

وزیر راه خبر داد؛ تردد روزانه ۱۱۴هزار خودرو در محور تهران - کرج

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه میان دو کلانشهر تهران و کرج روزانه ۱۱۴ هزار وسیله نقلیه تردد می‌کند، گفت: در ادامه دو خطه کردن محور تهران - کرج تا زنجان و سپس تا ترکیه پیش خواهد رفت و از این طریق به توسعه ترانزیت شمال تا جنوب نیز توجه می‌شود.
کد خبر : 55267

به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی با بیان اینکه ۴ خطه کردن محور تهران-کرج در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار دارد٬ افزود: تلاش ما این است که این حجم از تردد در محور تهران-کرج به تدریج به ریل منتقل شود به همین خاطر از مقامات درجه یک کشور درخواست داشتیم که با قطار در مسیرهای حومه‌ای تردد داشته باشند و خودشان را جای یک مسافر حومه‌ای قرار دهند تا بتوانیم مشکلات و مسائل آنان را درک و حل کنیم.


وی درباره توسعه خطوط حومه‌ای تصریح کرد: یکی از مباحث مورد توجه وزارت راه و شهرسازی توسعه حمل و نقل حومه است چرا که ساکنان شهرهایی مانند تهران٬ اصفهان٬ شیراز٬ مشهد و کرج که حومه‌نشینی بسیار گسترده‌ای دارند باید از طریق ریل به کلانشهرها تردد کنند.


آخوندی با بیان اینکه توسعه قطارهای حومه‌ای از جهت ایمنی و صرفه‌جویی مصرف انرژی و وقت حائز اهمیت است٬ ادامه داد: چنین اقداماتی عین اجرای بحث اقتصاد مقاومتی است چراکه یکی از محورهای اقتصاد مقاومتی بر صرفه‌جویی انرژی تأکید دارد.


وزیر راه و شهرسازی با یادآوری اینکه در حال حاضر ۶ رام قطار برای خط حومه‌ای تهران-کرج-هشتگرد در نظر گرفته‌ایم، تاکید کرد: با افزایش خطوط و اضافه کردن ناوگان بخشی از مسافران جاده به قطار منتقل خواهد شد. همچنین در مسیر آزادراه تهران - کرج در شمال آن مترو و در جنوب آن خط آهن عبور می‌کند که ساکنان شهرهای حومه‌ای می‌توانند از این امکان حمل و نقلی استفاده کنند.


وی با بیان اینکه راه‌آهن خرمشهر-بصره به شرط تأمین اعتبار نیز ظرف ۱۸ ماه به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: بسته به میزان تأمین مالی باید دید تا چه میزان می‌توان در زمان اجرای این پروژه صرفه‌جویی کرد.


آخوندی درباره اتصال ریلی ایران به عراق از طریق خط آهن خرمشهر-بصره عنوان کرد: در سفری که امسال به عراق داشتم درباره احداث پلی روی اروندرود توافق شد که امکان عبور کشتی‌های بزرگ از زیر این پل وجود داشته باشد. البته طراحی مهندسی این پل به طور کامل انجام شده است.


وی با یادآوری تأکید رئیس‌جمهوری درباره برقراری اتصال ریلی خرشمهر به بصره٬ بیان کرد: اکنون تنگناهای مالی برای این پروژه وجود دارد که البته با دستور رئیس‌جمهوری امیدواریم این پروژه هرچه زودتر تأمین مالی و مناقصه‌اش نیز برگزار شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته