دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
قاسمی:

کارگاه تولید گز رژیمی با فرمول‌های جدید به‌زودی در واحد شهرکرد افتتاح می‌شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد گفت: کارگاه تولید گز رژیمی با فرمول‌های جدید که تا قبل از عید به بهره‌برداری می‌رسد و راه‌اندازی کارگاه‌های تولید عرقیات، نمد، لبنیات پاستوریزه و غیره از جمله اقدامات این دانشگاه در راستای فعالیت‌ها و تولیدات دانش‌بنیان هستند.
کد خبر : 55266

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر عبدالله قاسمی پیربلوطی در جمع خبرنگاران استان چهارمحال و بختیاری که به مناسبت بزرگداشت روز دانشجو برگزار شد، با گرامیداشت روز دانشجو و تشکر از تشکل‌های مختلف فرهنگی و سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی استان اظهار کرد: در آستانه هفته پژوهش هستیم و امیدواریم روزی برسد که با پژوهش‌های جامع و کاربردی مشکلات اقتصادی، کشاورزی، صنعت و بالطبع آن معیشت مردم کشور مرتفع شود.


وی خاطرنشان کرد: سال گذشته چهار رشته در مقطع دکتری تخصصی داشتیم که امسال این تعداد به ۲۱ رشته افزایش پیدا کرده است و شامل رشته‌های بین رشته‌ای پرمتقاضی و کاربردی نظیر تکنولوژی مواد غذایی، عمران گرایش زلزله، ژنتیک، گیاهان دارویی وغیره می‌شود.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد گفت: این دانشگاه در مقطع کار‌شناسی ارشد ۲۵ رشته داشت که امسال ۳۰ رشته جدید و میان ‌رشته‌ای به آن اضافه شد و در مجموع این رشته‌ها به۵۶ رشته رسید.


قاسمی از پذیرش دانشجویان دکتری پژوهش‌محور هم خبر داد و خاطرنشان کرد: امیدواریم با پرورش این افراد رابطه بین دانشگاه و صنعت بهبود پیدا کند.


این مسئول عنوان کرد: برای گسترش تحصیلات تکمیلی در این دانشگاه متعهد شده‌ایم که تا آخر سال آینده حداقل ۳۰ هیات علمی جذب کنیم که فراخوان جذب داده شده است و متقاضیان در سه مرحله مصاحبه علمی، گزینش و عمومی ارزیابی می‌شوند ولی مبنای اصلی گزینش از نیروهای بومی این استان است.


وی با بیان اینکه در راستای اقتصاد مقاومتی و توجه به منویات مقام معظم رهبری، فعالیت‌هایی در این دانشگاه صورت گرفته است، گفت: کارگاه تولید گز رژیمی با فرمول‌های جدید که تا قبل از عید به بهره‌برداری می‌رسد و راه‌اندازی کارگاه‌های تولید عرقیات، تولید نمد، لبنیات پاستوریزه و غیره از جمله اقدامات این دانشگاه در راستای تولیدات دانش‌بنیان هستند.


قاسمی:‌ خرید اردوگاه در حاشیه زاینده‌رود برای دانشجویان سراسر ایران و احداث سلامتکده طب سنتی که بخشی مربوط به طب سنتی، کلینیک تخصصی و دانشکده پزشکی است از برنامه‌های آینده دانشگاه آزاد واحد شهرکرد است

قاسمی با توجه به پلاک‌بندی و واگذاری پنج هکتار از زمین‌های مزرعه دانشگاه واقع در رحمتیه با هدف توسعه کارآفرینی برای دانش‌آموختگان، عنوان کرد: این مجموعه با عنوان شهرک فناوری آزاد (شفا) در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار می‌گیرد و شامل کارگاه‌ها و سوله‌های تولیدی، فروشگاه‌های هایپر، مجتمع خدماتی رفاهی و پارک بازی است.


وی با توجه به اقدامات فرهنگی صورت گرفته در دانشگاه تصریح کرد: از جمله این فعالیت‌ها می‌توان طراحی المان فرهنگی در ورودی دانشگاهرا نام برد که ساخت آن تا سال آینده به پایان می‌رسد.


این مسئول ادامه داد: خرید اردوگاه در حاشیه زاینده‌رود برای دانشجویان سراسر ایران و احداث سلامتکده طب سنتی که بخشی مربوط به طب سنتی، کلینیک تخصصی و دانشکده پزشکی است از برنامه‌های آینده دانشگاه آزاد واحد شهرکرد است.


وی در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: در آستانه انتخابات نگران آن هستیم که تشکل‌های دانشجویی با تبلیغات دانشجویان را جذب کنند و بعد از انتخابات آنها را‌‌ رها کنند درحالی که مهم این است که بعد از انتخابات باید به فکر دانشجویان و رفع مشکلاتشان بود و تشکل‌ها باید قول و وعده‌های کاندیداهای انتخاباتی را برای اجرایی شدن آنها پیگیری کنند.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد با بیان اینکه رسالت دانشگاه علمی، پژوهشی، کارآفرینی و اقتصادی است و نباید انرژیمان را در حواشی سیاسی‌کاری‌ها و سخنرانی‌ها هدر بدهیم اضافه کرد: دنبال این نیستیم که دانشگاه آزاد اسلامی از کسی حمایت کند و در این باره بار‌ها تذکرات لازم را داده‌ایم که نباید به دنبال سیاسی‌کاری و بداخلاقی‌های سیاسی باشیم و حتی دانشگاه درباره طرفداری از گروه‌ها و احزاب بی‌طرف است.


قاسمی درباره پوشش دانشجویان نیز گفت: دانشگاه به دنبال این است که از برخوردهای فیزیکی با دانشجویان در زمینه حجاب و عفاف خودداری کند و راهکار این است که بار اول از راه مشاوره بار دوم تذکر و بار سوم معرفی به کمیته انضباطی اقدام شود.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد استفاده ازخود دانشجویان و استادان را به جای ورود حراست در حوزه پوشش و حجاب موثر دانست و تاکید کرد: با این کار لجاجت‌هایی که ممکن بود بین دانشجویان و حراست به‌وجود بیاید حتی‌الامکان کاهش پیدا می‌کند و از برخوردهای فیزیکی جلوگیری می‌شود.


در این نشست جمعی از دانشجویان در قالب تشکل‌های دانشجویی به بحث و بیان دغدغه‌های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و... خود پرداختند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته