دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 دی 1399 - 03:33
گزارش سی‌ان‌ان؛

کرونا فقر غذایی را در اروپا تشدید کرده است

شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان گزارش داد شیوع کرونا سبب تشدید فقر غذایی در اروپا شده است.
کد خبر : 552635
1.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، شبکه تلویزیونی سی‌ان‌اندر گزارشی اعلام کرد شیوع کرونا سبب تشدید فقر غذایی در اروپا شده است.


در ابتدا مجری این شبکه تلویزیونی گفت: همه‌گیری به مشکلات اروپا و از جمله فقر غذایی اضافه کرده است. حتی پیش از شیوع همه‌گیری ده‌ها میلیون نفر از اروپایی‌ها برای خرید مواد غذایی مثل گوشت و سبزیجات با مشکل روبرو بودند. غذا‌های سالم گران‌قیمت هستند. کرونا سبب تشدید وضعیت شده است. این موضوع سبب افزایش صف‌های طویل در برابر مراکز توزیع مواد غذایی شده است. این موضوع در قاره‌ای روی می‌دهد که خود را مفتخر به ایجاد رفاه برای ساکنین خود می‌داند؛ اما حالا مراکز توزیع غذا با کمبود‌های زیادی روبرو هستند. این موضوع سبب شده است که گروه‌ها داوطلب به دنبال کمک به افراد باشند.


در ادامه مجری شبکه از ژاک واندر شرک رئیس فدراسیون ذخایر غذایی اروپا پرسید: چه تعداد از افراد هم اکنون در اروپا به محل‌های توزیع مواد غذایی در اروپا به خاطر همه‌گیری و فشار‌های اقتصادی وابسته هستند؟


واندر شرک گفت: امروز مراکز توزیع مواد غذایی کمک‌های غذایی را به حدود سیزده میلیون نفر در اروپا ارائه می‌کنند؛ اما ما معتقدیم که این تعداد بیشتر است، زیرا ما شاهد ناامنی در بخش غذایی هستیم و ما تنها نهادی نیستیم که به افراد کمک غذایی ارائه می‌کنیم. این مایه تأسف است.


مجری: چه افرادی هم اکنون در اروپا به کمک غذایی نیاز دارند؟


واندرشرک: بیشتر افرادی که تحت تأثیر همه‌گیری کرونا واقع شده‌اند به مواد غذایی نیاز دارند. همه‌گیری سبب از بین رفتن کسب‌وکارها شده است. ما شاهد آن هستیم که افراد در آستانه افتادن در ورطه فقر هستند. اگر درآمد آن‌ها کاهش یابد آنگاه آن‌ها قطعاً به ورطه فقر می‌افتند. اگر چه برخی بیمه بیکاری دریافت می‌کنند، اما این مقدار کافی نیست و ما باید به آن‌ها کمک کنیم.


وی افزود: افراد می‌توانند به طور داوطلبانه به این افراد کمک‌رسانی کنند. بسیاری از اقدامات در این رابطه از طرف داوطلبان در مراکز توزیع غذا صورت می‌گیرد. ما همچنین به حمایت‌های مالی نیاز داریم تا بتوانیم هزینه‌های خود را تأمین کنیم. ما همچنین به سردخانه و کامیون برای حمل محموله‌های غذایی نیاز داریم. ما از تمامی کمک‌ها استقبال می‌کنیم. در این وضعیت همبستگی و روابط انسانی از اهمیت زیادی برخوردار است.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

برچسب ها: کرونا سی‌ان‌ان
ارسال نظر
هلدینگ شایسته