دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 دی 1399 - 11:59
قهرمان ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی در گفتگو با آنا:

مدال قهرمانی خود را به خانواده «شهید سلیمانی» اهدا کردم/ قهرمان‌های واقعی شهدا هستند و ما همیشه نسبت به آنان شرمنده‌ایم

علی تکلو، قهرمان جهان در رشته موی‌تای گفت: مدال خود را به خانواده «شهید سلیمانی» اهدا کردم و می‌دانم که در مقابل ایثار «حاج قاسم» کار خیلی کوچکی انجام دادم، چرا که قهرمان‌های واقعی شهدا هستند و همیشه نسبت به آنان شرمنده هستیم.
کد خبر : 552572
3340562.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه ورزش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دانشگاه آزاد اسلامی 40 درصد از آموزش عالی کشور را شامل می‌شود و نخبگان و دانشجویان بسیاری را در خود جای داده است. همچنین در این دانشگاه تعدادی نخبه و قهرمان ورزشی ملی و بین‌المللی دیده می‌شود که دانشجو یا فارغ‌التحصیل دانشگاه آزاد اسلامی هستند و افتخارات متعددی برای این دانشگاه به ارمغان آورده‌اند.


بسیاری از قهرمانان ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی دارای سجایای اخلاقی، معرفتی و فرهنگی هستند و می‌توان آن‌ها را به‌عنوان سفیران فرهنگی و ورزشی معرفی کرد. در واقع برنامه‌هایی که قرار است در حوزه فرهنگ و ورزش انجام شود، می‌تواند از طریق این سفیران که افراد نیک‌نامی هستند، رقم بخورد.


در همین راستا خبرگزاری آنا با علی تکلو، قهرمان ورزشی جهان و فارغ‌التحصیل دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شرق به گفتگو نشسته است که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید.


آنا: لطفاً خودتان را معرفی بفرمایید.


تکلو: علی تکلو متولد 1371 در شهرستان پاکدشت هستم. بنده اصالتاً روستازاده و از لرهای غیور شهرستان تویسرکان، روستای جرا هستم. در پاکدشت به دنیا آمدم و تعصب ویژه‌ای به پاکدشت، زادگاه خودم و تویسرکان زادگاه پدری‌ام دارم.



نحوه ارتقای ورزش دانشجویی


آنا: اساتید چگونه می‌توانند به ارتقای ورزش دانشجویی کمک کنند؟


تکلو: اساتید با راه‌اندازی تیم‌های ورزشی در دانشگاه با توجه به امکانات خوب دانشگاه‌ها و استفاده از دانشجویان نخبه ورزشی می‌توانند به ارتقای ورزش دانشجویی کمک کنند. همچنین حمایت از ورزشکاران نخبه و ملی می‌تواند به ورزش دانشجویی یاری برساند.



آنا: در کدام مسابقات ملی و بین‌المللی قهرمان شدید؟


تکلو: بنده از سال 96 تا الآن عضو تیم ملی موی تای هستم و افتخاراتم به شرح زیر است:


حضور در مسابقات جهانی کلاس (A) موی تای ۲۰۱۷ بلاروس


کسب مدال طلای موی تای کلاس (A) ۲۰۱۹ امارات


عضو اسبق تیم ملی کیک بوکسینگ از سال ۹۰تا۹۶


قهرمان کیک بوکسینگ جهان ۲۰۱۲ یونان


قهرمان سومین دوره فستیوال جهانی جزیره کیش ۲۰۱۲


قهرمان کیک بوکسینگ جهان ۲۰۱۴ ایتالیا


قهرمانی کیک بوکسینگ جهان ۲۰۱۶ ایتالیا


قهرمانی در تورنمنت بین‌المللی جام شکوه خلیج فارس ۲


قهرمانی در تورنمنت بین‌المللی جام شهدای مدافع حرم


قهرمانی در مسابقات موی تای حرفه‌ای ترکیه


قهرمانی حرفه‌ای کیک بوکسینگ ترکیه


چند بار قهرمان حرفه‌ای در بازی‌های حرفه‌ای تایلند


قهرمانی در موی تای حرفه‌ای امارات


قهرمان چند دوره کشوری موی تای، کیک بوکسینگ، کونگ‌فو و...


نماینده ورزشکاران فدراسیون انجمن‌های ورزشی سال ۹۹ در مجمع عمومی سالیانه


کارشناس ارشد فیزیولوژی ورزشی


دانشجو نخبه ورزشی سال ۹۷ دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شرق


جوان نمونه شهرستان پاکدشت سال ۹۴



تشویق دانشجویان به سمت شرکت در جشنواره‌های ملی در گرو تقدیر از ورزشکاران نخبه


آنا: برای تشویق دانشجویان به سمت شرکت در جشنواره‌های ورزشی ملی و بین‌المللی چه راهکارهایی وجود دارد؟


تکلو: تقدیر و تشکر از ورزشکاران نخبه در تشویق دانشجویان به سمت شرکت در جشنواره‌های ملی مؤثر است و موجب بالا رفتن انگیزه‌ در دیگر دانشجوهای ورزشکار می‌شود تا با روحیه و انگیزه مضاعف در مسابقات ملی و بین‌المللی شرکت کنند.


آنا: دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان بزرگترین دانشگاه حضوری جهان و دانشگاه آزاد تهران شرق به‌عنوان یکی از واحدهای پیشرو چه حمایتی از شما کرده‌اند؟ آیا بستر لازم برای شرکت دانشجویان و اساتید در مسابقات و همایش‌های ورزشی و انگیزه دادن به آنان از سوی مسئولان دانشگاه وجود دارد؟


تکلو: واحد تهران شرق یکی از دانشگاه‌های بزرگ است که مسئولان آن همیشه نسبت به بنده لطف داشتند و از من حمایت کردند. از عباس گوهری، ریاست دانشگاه و سید علی موسوی و حسن عاشوری‌فر معاونان دانشگاه که به قهرمان‌های ملی نگاه ویژه‌ای داشتند تشکر می‌کنم.



بنده با کمک اساتیدی که نام بردم هم‌اکنون در دانشگاه آزاد قیام‌دشت مشغول تدریس به دانشجویان هستم. در دوران تحصیل اساتیدی چون ریاحی، دانشجو، بهدری، حسینی، ایزدی و... همیشه لطفشان در حق ما بود و کمک کردند. هرچه در زمینه علمی دارم حاصل زحماتی است که این اساتید برای من فراهم کردند. این افراد شرایط خوبی برای من در شرکت در مسابقات و اردوهای ملی فراهم می‌کردند و برای برافراشتن پرچم مقدس ایران همیشه پیش‌قدم بودند.


مدال خود را به خانواده «شهید سلیمانی» اهدا کردم/ قهرمان‌های واقعی شهدا هستند


آنا: انگیزه شما از اهدای مدال ورزشی خود به سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی چیست؟


تکلو: بنده و اعضای تیم ملی موی تای به همراه جواد نصیری، رئیس انجمن موی‌تای ایران و نقی‌زاده سرمربی تیم ملی پس از اینکه از قهرمانی تیمی در مسابقات آسیایی امارات برگشته بودیم، خبر شهادت حاج قاسم سلیمانی را شنیدیم. فردای شهادت سردار دل‌ها در منزل ایشان حضور پیدا کردیم و به پاس جان‌فشانی‌های سردار عزیز مدال خود را به خانواده ایشان تقدیم کردم.



البته می‌دانم در مقابل گذشت، ایثار و بزرگی حاج قاسم کار خیلی کوچکی انجام دادم. قهرمان‌های واقعی شهدا هستند و ما همیشه نسبت به آنان شرمنده و بدهکار هستیم.


آنا: اگر نکته پایانی دارید بفرمایید.


تکلو: در انتهای مصاحبه از ارجان شهبازی، مربی‌ام و مهدی معصومی تشکر می‌‌کنم. همچنین از پدر و مادرم که همیشه حامی من و برایم قوت قلب بودند و دعای خیرشان همراهم بود ممنون هستم و در آخر از همسرم تشکر می‌کنم که در کنار سختی‌های مسابقه و اردو‌ها همیشه کنارم است.


انتهای پیام/4118/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته