دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معاون نظارت منطقه 9 دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با آنا:

موضع‌گیری‌های اخیر علیه دانشگاه آزاد اسلامی برخلاف اصل عدالت اجتماعی است

معاون نظارت منطقه 9 دانشگاه آزاد اسلامی گفت: چرا خبری از استانداردهای تحمیلی بر دانشگاه آزاد اسلامی در مقایسه با سایر دانشگاه‌های آموزش عالی وجود ندارد. موضع‌گیری‌های اخیر مقابل دانشگاه آزاد اسلامی بر خلاف اصل عدالت اجتماعی است.
کد خبر : 55244

سید علی‌اصغر تروهید در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا اظهار کرد: در روزهای اخیر شاهد موضع‌گیری‌های متعددی در خصوص قانونی یا غیرقانونی بودن رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی بودیم و آنچه در این زمینه بیش از پیش قابل تامل است، آن است که علت این همه هجمه‌ها به دانشگاه آزاد اسلامی چیست؟


وی افزود: چرا و چگونه است که برخی از نمایندگان محترم مجلس در خصوص استانداردهای رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی صحبت می‌کنند اما در مقابل هیچ‌گونه موضع‌گیری در خصوص رعایت استاندارد در دانشگاه‌های دولتی، پیام‌نور و علمی کاربردی صورت نمی‌گیرد.


معاون نظارت منطقه ۹ دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: به طور مثال چرا نسبت به عملکرد دانشگاه‌های علمی – کاربردی هیچ گونه واکنشی نشان داده نمی‌شد که این دانشگاه‌ها آیا اساسا در فضاهای آموزشی فعالیت می‌کنند یا اینکه تناسب هیات علمی در این دانشگاه‌ها رعایت شده است یا خیر؟


تروهید افزود: سول مهمی که خانواده دانشگاه آزاد اسلامی با آن مواجه است اینکه چرا خبری از استاندارد‌های تحمیلی بر دانشگاه آزاد اسلامی در مقایسه با سایر دانشگاه‌های آموزش عالی وجود ندارد؟


وی تصریح کرد: افت جمعیت دانشجویی و افزایش سهم‌گیری دانشجویان در دانشگاه‌های دولتی، پیام نور و دانشگاه‌های علمی و کاربردی باعث شده است که در یک رقابت نابرابر به دنبال محدودسازی دانشگاه آزاد اسلامی باشند.


معاون نظارت منطقه ۹ دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: مگر یکی از اصول مصرح در قانون اساسی (اصل ۴۴) این نیست که امور را به مردم واگذار کنیم؛ پس چگونه است که دانشگاهی که شعار دانشگاه بدون نفت را سرلوحه خویش قرار داده و سالانه میلیارد‌ها ریال در قالب مالیات و اشتغال اساتید و کارکنان به اقتصاد کشور کمک کرده و مانع خروج نخبگان و سرمایه عظیم ایشان شده است، اینگونه باید از جانب نهادهایی که خود باید حامی بخش خصوصی باشند، مورد هجمه قرار می‌گیرد؟


تروهید تاکید کرد: همه ما امیدواریم تا در دولت تدبیر و امید زمینه چنین برخورد‌هایی که برخلاف اصل عدالت اجتماعی است، گرفته شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته