دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

رهنمای رودپشتی: دانشگاه‌ها باید از مقام ژنرالی خود بگذرند و به صنعت نزدیک شوند

معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ما باید از مقام ژنرالی خود بگذریم و به صنعت نزدیک شویم. نزدیک شدن به صنعت نشان دهنده رسالت بی‌بدیل دانشگاه است.
کد خبر : 55242

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر فریدون رهنمای رودپشتی در جمع استادان و پژوهشگران واحد نجف آباد که به منظور هم‌اندیشی بخش صنعت و دانشگاه گرد هم جمع شده بودند، اظهار کرد: این همایش باعث شد که دانشگاه از نیازهای بخش صنعت و صنعت از قابلیت‌های بالای دانشگاه مطلع شود.


وی افزود:‌ دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یک دانشگاه بزرگ در عرصه‌های بین‌المللی ارتباط با صنعت را در دستور کار خود قرار داده است و به نظر می‌رسد که این سیاست، از سیاست‌های کلیدی دانشگاه برای توسعه فعالیت‌های دانش‌بنیان و متنوع سازی منابع درآمدی دانشگاه است. این نوع نشست‌ها میزان اثرگذاری و نقش دانشگاه در نیاز‌های روز کشور را برای همه آشکار می‌کند.


رهنما درباره ظرفیت‌های واحد نجف آباد در زمینه ایجاد ارتباط با صنعت ادامه داد: واحد نجف آباد را از دیرباز می‌شناسم. من، هم زمانی که معاون دانشجویی دانشگاه بودم و هم موقعی که در معاونت پژوهشی حضور داشتم، همیشه واحد نجف آباد را تحسین می‌کردم و توسعه این واحد غیرقابل تصور است.


وی گفت: در حوزه دانشجویی امکانات بسیار خوب خوابگاهی با حدود دو هزار و 500 تخت برای دانشجویان دختر و پسر، سالن‌های ورزشی مجهز و متنوع برای اکثر رشته‌های ورزشی و امکانات بسیار خوب و متنوع خدمات سلف سرویس و تیم‌های پژوهشی قوی در این واحد دانشگاهی وجود دارد. ما انتظار داریم واحد نجف آباد نقشی اساسی در توسعه کیفی و ارتباط با صنعت و جامعه ایفا کند.


رهنمای رودپشتی افزود: با توجه به قابلیت‌های علمی و امکانات بی‌بدیلی که در این دانشگاه وجود دارد بدون شک این توانایی را دارد که همسو با سیاست‌های سازمان مرکزی و حتی جلو‌تر از آن گام بردارد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته