دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 دی 1399 - 11:50
کارشناس مسائل سیاسی مطرح کرد؛

سوءمدیریت دلیل اصلی 80 درصد مشکلات اقتصادی/ ایران در برجام متضرر شد

کارشناس مسائل سیاسی گفت: اکنون هر دو جناح اصلاح‌طلب و اصولگرا معتقدند فقط 20 تا 30 درصد از مشکلات اقتصادی ایران مربوط به تحریم بوده و 70 تا 80 درصد به سوء مدیریت ارتباط دارد.
کد خبر : 552410
WhatsApp Image 2020-12-29 at 10.25.34.jpeg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از اصفهان، محمود معلمی در نشست هم‌اندیشی مجازی استادان دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان با موضوع «تأثیر انتخابات آمریکا بر مسائل داخلی ایران» اظهار کرد: اکنون هر دو جناح اصلاح‌طلب و اصولگرا معتقدند فقط 20 تا 30 درصد از مشکلات اقتصادی ایران مربوط به تحریم بوده و 70 تا 80 درصد به سوء مدیریت ارتباط دارد. این افراد بدون توجه به مشکلات مدیریتی در کشور از جریان تفکر نفوذ پیروی می‌کنند.


وی افزود: مقام معظم رهبری در سخنانی فرمودند تحریم در دست دشمن است و خنثی کردن تحریم به دست مسئولان، باید بر موضوعی که در اختیار خودمان است، تمرکز کنیم و با همه توان به فکر بی‌اثر کردن تحریم‌ها با استفاده از ظرفیت‌های داخلی کشور بوده و مراقب جریان نفوذ باشیم.


مسئول پیشین اداره تحلیل و هدایت سیاسی در حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در ستاد کل سپاه گفت: در چهار سال گذشته در مسئله برجام ایران تنها کشوری بوده که به همه تعهدات خود پایبند بوده و هیچ‌یک از کشورهای اروپایی و آمریکایی به تعهدات خود عمل نکردند. در واقع ایران در برجام متضرر شده است.


معلمی عنوان کرد: سال گذشته ترور شهید سلیمانی به دستور ترامپ انجام و توسط بایدن حمایت شد؛ اما با توجه به هشدارهای مقام معظم رهبری، هنوز در کشور زمزمه‌هایی برای بازگشت به برجام وجود دارد و برخی امید دارند که با رأی آوردن بایدن به‌عنوان رئیس‌جمهور آمریکا تحولی رخ دهد.


آمریکا دیگر جایگاهی در کشورهای خاورمیانه ندارد


معلمی مطرح کرد: جامعه آمریکا جامعه‌ای خرد شده است که اکنون با مشکلات اقتصادی دست‌وپنجه نرم می‌کند. شیوع کرونا افراد زیادی را بیکار کرده و به این مشکلات افزوده است؛ اما در مجموع از زمان ریاست جمهوری کارتر تا ترامپ استراتژی آمریکا در مواجهه با ایران تغییر نکرده و فقط راهبردها، شیوه‌ها و روش خود را عوض کرده‌اند.


وی ادامه داد: به تعبیر مقام معظم رهبری جناح جمهوری‌خواه دست چدنی دارد و جناح دموکرات دستکش مخملی روی دست چدنی پوشیده و تاریخ 40 سال گذشته نشان داده که روی کارآمدن دموکرات‌ها حتی در مقاطعی برای ایران شرایط سخت‌تری ایجاد کرده است.


کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه آمریکا دیگر جایگاهی در کشورهای خاورمیانه ندارد، خاطرنشان کرد: سال گذشته زمانی که ترامپ قصد سفر به کشور عراق داشت، یکی از مقامات آمریکایی با ابراز تأسف بیان کرد: 7 میلیارد دلار در عراق هزینه کرده‌ایم؛ اما رئیس‌جمهور آمریکا نمی‌تواند به بغداد سفر کند که این نشان‌دهنده افول آمریکا و شکست سیاست‌های جنگ‌طلبانه منطقه‌ای این کشور در خاورمیانه است.


انتهای پیام/4121/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته