دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

صالحی امیری:‌ موزه ورزش متعلق به ایران زمین است/ سلطانی‌فر: چرخ ورزش در دوران کرونا به خوبی می‌چرخد

رئیس کمیته ملی المپیک در حاشیه رونمایی از 5 تندیس قهرمانان ایران گفت:‌ موزه ورزش متعلق به ایران زمین است و همه آثار دارای کد هستند.
کد خبر : 552395
13991009000206_Test_PhotoN.jpg

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، مراسم رونمایی از تندیس 5 قهرمان ایران در آکادمی ملی المپیک با حضور وزیر ورزش، رئیس کمیته ملی المپیک و اعضای هیئت اجرایی و برخی روسای فدراسیون‌های ورزشی در حال برگزاری است.


سیدرضا صالحی امیری در حاشیه رونمایی از تندیس ۵ قهرمان ایران گفت: در دو دهه اخیر با همت وزیر ورزش، فدراسیون‌ها، مدیران و همچنین کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش موزه ورزش شکل گرفت. این موزه متعلق به ایران زمین است و همه آثار دارای کد هستند. ۳۰ تندیس در گنجینه موزه نگهداری می‌شود و امروز قرار است از ۵ تندیس رونمایی شود.


مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان هم در این مراسم اظهار کرد: حرکت بسیار خوبی توسط جامعه ورزش، وزارت، کمیته ملی المپیک و فدراسیون‌ها برای راه‌اندازی موزه ورزش به جریان افتاد و این گنجینه هر روز پررونق‌تر می‌شود. تهیه تندیس از قهرمانان کشور یکی از حرکات تکمیلی موزه ورزش بود که نسل امروز و آینده ایران بدانند چه کسانی تاریخ ورزش ایران را نوشتند و باعث به اهتزاز درآمدن پرچم ایران شدند.


وی به برگزاری مسابقات لیگ‌های ورزشی‌ در رشته‌های مختلف اشاره کرد و گفت: شیوع ویروس کرونا فعالیت‌های ورزش در جهان را محدود کرد اما خوشبختانه در کشور با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی موفق شدیم چرخ ورزش را بچرخانیم. در حال حاضر اکثر لیگ‌های در حال برگزاری هستند. در آینده هم لیگ ووشو و کاراته آغاز می‌شود و ما تلاش می‌کنیم در کنار برگزاری لیگ‌ها، ورزش همگانی و توسعه آن را در دستور کار قرار دهیم.


وزیر ورزش و جوانان عنوان کرد: همچنین اردوهای مختلف رشته‌های المپیکی در حال برگزاری است و حدود ۷ ماه دیگر در میدان المپیک باید حاضر شویم. اگرچه آماده‌سازی اردوها با وقفه روبه‌رو شد، تلاش این است ورزشکاران را به اوج برسانیم و موجبات افتخارآفرینی را فراهم کنیم.


انتهای پیام/4057/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته