دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 دی 1399 - 11:00
آنا گزارش می‌دهد؛

سلب میزبانی ایران به بهانه کرونا یا لابی عرب‌ها/ نیاز مبرم هندبال به دیپلماسی ورزش

اگرچه میزبانی مسابقات قهرمانی جوانان آسیا به ایران داده شده است اما به نظر می‌رسد عرب‌ها با لابی‌گری و فشار به کنفدراسیون هندبال به دنبال سلب این میزبانی هستند.
کد خبر : 552368

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، فدراسیون هندبال ایران در اسفندماه سال جاری قرار است مسابقات  قهرمانی جوانان آسیا را به میزبانی شیراز برگزار کند، میزبانی که البته با اما و اگرهای بسیار زیادی همراه است و خطر از دست دادن میزبانی در این رقابت‌ها بسیار بالا است.


پیش از این کنفدراسیون هندبال آسیا به فدراسیون نامه نوشته بود، مبنی بر اینکه به دلیل شدت شیوع ویروس کرونا این مسابقات در ایران برگزار نشود و کشور دیگری میزبانی این رقابت‌ها را برعهده بگیرد که البته اقدام به موقع رئیس فدراسیون و همچنین صالحی‌امیری و مذاکره‌ای که با شیخ سلمان داشت در نهایت اعلام شد میزبانی ایران در مسابقات جوانان هندبال به قوت خود باقی می‌ماند ولی اگر شرایط شیوع ویروس کرونا در ایران قرمز باشد آن وقت برای میزبانی تدابیری دیگری می‌اندیشند.


روز گذشته دوباره نامه‌ای از کنفدراسیون هندبال آسیا به فدراسیون در خصوص سلب میزبانی ارسال شد که البته رئیس کمیته ملی المپیک اطمینان داده مجددا این موضوع را پیگیری خواهد کرد، اما به نظر می‌رسد با توجه به سرمایه‌گذاری کشورهای عربی و نفوذی که در کنفدراسیون هندبال آسیا دارند به دنبال سلب میزبانی ایران هستند و این موضوع نمی‌تواند ارتباط چندانی با ویروس کرونا داشته باشد؛ چرا که این ویروس غیرقابل پیش‌بینی است و مشخص نیست در چندماه آینده وضعیت آن در سایر کشورها به چه صورت خواهد بود.


فدراسیون هندبال ایران برای حفظ این میزبانی تلاش‌های بسیار زیادی کرده است و حتی یک مرحله از مسابقات لیگ را به میزبانی شیراز برگزار کرد تا اگر سالن برگزاری مسابقات نواقصی دارد قبل از مسابقات آن را برطرف کنند.


 ضمن اینکه هندبال ایران در این چند سال اخیر با توجه به تغییراتی که در راس مدیریتی داشته دوران پر فراز و نشیبی را طی کرده و هم‌اکنون مدتی است که به آرامش رسیده است، از طرف دیگر قطعا میزبانی ایران در این رقابت‌ها و کسب مدال و به دنبال آن کسب سهمیه جهانی می‌تواند راهگشای برای هندبال ایران باشد بنابراین فدراسیون در تلاش است که این میزبانی از دست ندهد.


در صورتی که رقابت‌ها به میزبانی ایران برگزار شود، تیم ملی هندبال جوانان شانس کسب مدال و سهمیه جهانی را دارد و با توجه به این شرایط نباید این فرصت به راحتی از دست برود. قطعا با دیپلماسی ورزش، می‌توان از لابی‌‌گری‌های عرب‌ها جلوگیری کرد و شانس ایران برای میزبانی این مسابقات را حفظ کرد.


نکته قابل توجه اینکه فدراسیون هندبال در این مدت مسابقات لیگ مردان و زنان را با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار کرد و تاکنون هیچ یک از هندبالیست‌ها به ویروس کرونا مبتلا نشدند که همین موضوع می‌تواند نقطه قوت برای حفظ این میزبانی باشد.


انتهای پیام/۴۰۵۷/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته