دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 بهمن 1399 - 09:29
معاون آموزشی دانشگاه تهران:

در زمینه پذیرش دانشجویان دکتری افراطی عمل می‌شود

حسین حسینی، معاون آموزشی دانشگاه تهران با بیان اینکه در پذیرش دانشجویان دکتری افراطی عمل می‌شود، گفت: در سال جاری نصاب قبولی در مورد پذیرش دکتری حذف شد و این مسئله ممکن است موجب شود افرادی که داوطلب می‌شوند کفایت لازم را نداشته باشند.
کد خبر : 552037
unnamed.jpg

حسین حسینی معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار آموزشی و پژوهشی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا،‌ با بیان اینکه رویکرد پذیرش دانشجویان دکتری باید تغییر کند؛ بر لزوم انجام اقدامات کیفی در خصوص آموزش دانشجویان دکتری تاکید کرد.


وی ادامه داد: در حال حاضر در زمینه پذیرش دانشجویان دکتری افراطی عمل می‌شود و جمعیتی که پذیرش می‌شود متناسب با اقتضائات کشور نیست.


حسینی با اشاره به اینکه در سال جاری نصاب قبولی در مورد پذیرش دکتری حذف شد، تصریح کرد: این مسئله ممکن است موجب شود افرادی که داوطلب می‌شوند کفایت لازم را نداشته باشند.


وی با تأکید بر لزوم جدی گرفتن ملاحظات در پذیرش دانشجویان دکتری گفت: درصورتی‌که در پذیرش کیفی عمل کنیم قطعاً برگزاری دوره‌ها کیفی‌تر خواهد شد.


معاون آموزشی دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: در صورت نادیده گرفتن ملاحظات در پذیرش دانشجویان،‌ برداشتن حدنصاب و نحوه ورود و ... مسائل آموزشی با چالش‌های زیادی همراه خواهد شد که آسیبی برای این دوره به‌حساب می‌آید.


انتهای پیام/۴۱۵۹/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته