دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

مدیرکل راه‌آهن خراسان اعلام کرد: رشد ۴۱ درصدی مسافران و زائران مشهد در روزهای پایانی ماه صفر

مدیر کل راه‌آهن خراسان از رشد ۴۱ درصدی مسافران و زائران مسیر خراسان رضوی در روزهای پایانی ماه صفر و سالروز شهادت امام رضا (ع) در مقایسه با سال گذشته خبر داد.
کد خبر : 55197

به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدهادی ضیایی‌مهر مدیر کل راه‌آهن خراسان با اشاره به خدمات‌رسانی راه‌آهن کشور در جهت جابجایی زائران و مسافران گفت: به مناسبت روزهای پایانی ماه صفرو فراهم کردن زمینه تردد راحت قطارهای زائران از محورهای مختلف به مشهد مقدس، اقدامات زیادی انجام شده و در حال اجرا است.


وی افزود: شرکت راه‌آهن کشور با بسیج کلی تمامی امکانات و ناوگان مسافری، شرایط خوبی را برای تسهیل در جابجایی مسافران ایجاد کرده است.


ضیایی‌مهر با بیان اینکه از ۱۷ آذر ماه اقدامات برای حمل زائران شروع و تا تاریخ ۲۲ آذر ادامه دارد، اظهار کرد: تعداد ۵۳۳ رام قطار با ظرفیت حدود ۳۰۰ هزار نفر به صورت ورودی و خروجی به مشهد مقدس از ۲۵ شهر و مرکز استان کشور وارد می‌شوند که خوشبختانه شرایطی فراهم شده تا زائران در آسودگی خاطر به شهر مشهد وارد شوند.


وی ادامه داد: ظرفیت ایجاد شده در مسیر خراسان رضوی برای جابجایی مسافران با قطار، در مقایسه با سال گذشته ۴۱ رشد کرده است.


مدیر کل راه‌آهن خراسان با بیان اینکه از مجموع ۵۳۳ قطار، ۷۶ رام قطار با ظرفیت ۵۳ هزار نفر به صورت قطارهای فوق العاده فعالیت خواهند کرد، گفت: این قطارها خاص این ایام هستند که ۴۸ رام آن حومه‌ای درون استانی برای جابجایی هیات‌های مذهبی و برگشت زائران پیاده با ظرفیت ۳۳ هزار نفر و ۲۸ رام قطار برای ظرفیت برون استانی با ظرفیت ۲۰ هزار نفر از شهرستان‌های تبریز، زنجان، میانه، مراغه و تهران به مشهد است.


وی خاطر نشان کرد: در جهت رضایت مندی بیشتر مسافران و زائران از خدمات ریلی در این ایام، هیچگونه افزایش قیمت بلیت را نداشته ایم.


ضیایی‌مهر یادآور شد: با توجه به افزایش حجم قطارها در این ایام در مسیرخراسان رضوی و مشهد مقدس به جهت آمادگی بیش‌تر ارائه خدمات به زائران، ستاد ویژه‌ای با سرپرستی مدیر کل راه‌آهن خراسان رضوی و با حضور واحدهای ذی ربط دولتی و خصوصی، تشکیل شده تا با نظارت و مراقبت بیش‌تر بتوانیم خدمات شایسته و مناسبی را به زائران و مسافران ارائه کنیم.


انتهای پیام/

برچسب ها: راه‌آهن قطار
ارسال نظر
هلدینگ شایسته