دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 دی 1399 - 19:35
هشدار وزارت برق عراق؛

کاهش صادرات گاز ایران، بغداد را با قطعی عمده برق مواجه می‌کند/ ضرب‌الاجل برای تسویه بدهی‌

وزارت برق عراق امروز اعلام کرد پس از کاهش صادرات گاز ایران، بغداد، و شمار دیگری از شهر‌های این کشور با خطر قطعی عمده برق مواجه هستند.
کد خبر : 551953
1.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، وزارت برق عراق امروز اعلام کرد پس از کاهش صادرات گاز ایران، بغداد، و شمار دیگری از شهر‌های این کشور با خطر قطعی عمده برق مواجه هستند.


سخنگوی این وزارتخانه اعلام کرد ایران صادرات خود را به عراق به سبب بدهی‌های این کشور کاهش داده و این عدد به میزان ۵ میلیون متر مکعب از ۵۰ میلیون متر مکعبی که قبل از دو هفته پیش بود، رسیده است.


وی در ادامه افزود که ایران به شکل رسمی به وزارت برق عراق ابلاغ کرده که تصمیم گرفته تا کامیون‌ها به میزان ۳ میلیون متر مکعب بارگیری شوند.


احمد موسی، سخنگوی این وزارتخانه اعلام کرد عراق حدود ۶ هزار و ۵۵۰ مگاوات از برق خود را از دست داده است.


او در ادامه افزود: مصرف روزانه برق در ساعات اوج زمستان به حدود ۱۹ هزار مگاوات می‌رسد. این در حالی است که این کشور جز به میزان ۱۱۱ هزار مگاوات تولید ندارد.


بر اساس این گزارش، احمد موسی، سخنگوی وزارت انرژی عراق گفت قرار است رضا اردکانیان، وزیر نیروی ایران روز سه شنبه برای بررسی مسئله بدهی‌های طرف عراقی، به بغداد سفر کند.


سخنگوی وزارت انرژی عراق از وزارت دارایی این کشور خواست تا با تسویه بدهی‌ها با ایران، مانع قطعی برق در بغداد و شهر‌های دیگر شود.


واشنگتن بار‌ها معافیت از تحریم‌ها را به مدت ۹۰ روز و ۱۲۰ روز برای عراق تمدید کرد که همین مسئله سبب شد تا بغداد بتواند به واردات انرژی از ایران ادامه دهد؛ اما در ماه نوامبر، این معافیت تنها ۴۵ روز تمدید شد.


انتهای پیام/4129/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته