دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در دوران شیوع کرونا؛

«کارتاژ» 17 هزار مخاطب را جذب کرد/ تماشای 120 فیلم در جشنواره سینمایی

جشنواره فیلم «کارتاژ» علی رغم همه‌گیر شدن ویروس کرونا توانست مخاطبان زیادی را به خود جلب کند.
کد خبر : 551844
66-289-JCC-in2.jpg

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا از عرب‌ویکلی (thearabweekly)، طی شش روز برگزاری سی و یکمین دوره جشنواره فیلم روزهای کارتاژ (JCC) تعداد 17000 تماشاگر توانستند حدود 120 فیلم داخلی و خارجی را در کشور تونس تماشا کنند.


این دوره از جشنواره عصر روز چهارشنبه به پایان رسید و در جذب عموم مردم موفق بوده است. گفته شده است مخاطبان در این دوره به سینماها هجوم آوردند و بیشتر آنها پر از تماشاگر بوده است؛ حتی در برخی از آنها 30٪ بیش از حد ظرفیت سینماها كه توسط مقامات بهداشتی در زمینه ویروس كرونا تعیین شده بود، مخاطب حضور یافته است.


ریدها باهی مدیر جشنواره در اختتامیه گفت: ما سخت تلاش کردیم دوره‌ای درخور جشنواره فیلم کارتاژ را ارائه دهیم. ما به اکسیژن سینما احتیاج داشتیم. ما از مخاطبان تشکر می‌کنیم که ضمن آگاهی و احترام به روش‌های پروتکل سلامت، بدون ترس به سالن‌ها آمدند. باهی افزود که دوره بعدی از 30 اکتبر تا 6 نوامبر 2021 برگزار می‌شود.


جشنواره فیلم کارتاژ در سال 1966 توسط طاهر چریا، فیلمساز فقید تونسی تاسیس شد و تا سال 2014  به طور متناوب برپا می‌شد اما از آن زمان به شکل رویداد سالیانه درآمد. هیچ جایزه‌ای در جشنواره امسال اهدا نشده است.


انتهای پیام /4143/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته