دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 آذر 1394 - 13:46
رئیس انجمن داروسازان تهران:

داروی آنفولانزا تنها با تجویز پزشک به بیماران ارائه می‌شود

رئیس انجمن داروسازان تهران، عنوان کرد: «اوسلتامی ویر» داروی درمان کننده آنفلوآنزای حاد و شدید است که تنها با تجویز پزشک به بیماران ارائه می‌شود.
کد خبر : 55177

دکتر جلیل سعیدلو در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اجتماعی آنا با توجه به توزیع داروی آنفلوآنزا در کشور، گفت: آنفلوآنزا یک بیماری ویروسی است که در فصل سرما شیوع می‌یابد که بیماران در هنگام مشاهده علائم اولیه بیماری باید ابتدا به پزشک مراجعه کنند و درمان‌های مورد نیاز را دریافت کنند.


رئیس انجمن داروسازان تهران، افزود: «اوسلتامی ویر» داروی درمان آنفلوآنزا است برای بیمارانی که دچار آنفلوآنزای حاد و شدید شده‌اند که این امر با تجویز پزشک توصیه می‌شود.


وی عنوان کرد: این دارو به شکل کپسول 75 میلی گرمی است که مصرف خودسرانه آن می‌تواند عوارض متعددی از جمله مقاومت به درمان را افزایش دهد.


سعیدلو در ادامه تصریح کرد: افرادی که دارو را به صورت خودسرانه مصرف می‌کنند اصولا در نیمه راه مصرف را قطع می‌کنند که این امر موجب ایجاد مقاومت به دارو می‌شود و فرد برای ادامه درمان باید از دارویی با دوز بالاتر استفاده کند.


وی با بیان اینکه داروی «اوسلتامی ویر» تنها در داروخانه‌های منتخب و تحت تجویز پزشک به بیمار ارائه می‌شود، گفت: دارو باید در دوز و زمان تعیین شده و به دقت مصرف شود تا تاثیرگذار واقع شود.


انتهای پیام/

برچسب ها: آنفلوآنزا
ارسال نظر
هلدینگ شایسته