دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 دی 1399 - 15:39
مأمور سابق اف.بی.آی:

انفجار شهر نشویل به معما شبیه است

یک مأمور ویژه سابق اف. بی. آی با اشاره به پیچیدگی‌های انفجار نشویل گفت که این انفجار معمایی است که حل آن برای نیروهای امنیتی و پلیس فدرال دشوار خواهد بود.
کد خبر : 551568
1.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از سی.ان.ان، «جیمز گاگلیانو» مأمور ویژه سابق پلیس فدرال آمریکا (اف. بی. آی) درباره انفجار صبح جمعه در نشویل ایالت تنسی گفت: تمامی شواهد مربوط به این انفجار در حقیقت در خود این انفجار نابودشده است، درنتیجه هنوز نمی‌توان به ماهیت این بمب پی برد که تا چه میزان پیچیده بوده است و این خود معمایی است.


این مأمور سابق اف. بی. آی افزود: زمان این انفجار نیز جای پرسش دارد، چنانچه مسبب یا مسببان این انفجار خواستار انفجاری پر تلفات بودند، ساعت ۵: ۳۰ بامداد بوقت مرکز آمریکا نمی‌توانسته زمان درستی برای این منظور باشد.


این تحلیلگر امور جنایی در ادامه به سی. ان. ان گفت: از بین رفتن شواهد این بمب‌گذاری کار را برای نیروهای امنیتی و پلیس دشوار می‌سازد، چنانچه انفجار بمبی در دهه ۷۰ و یا ۹۰ میلادی رخ می‌داد به‌آسانی می‌توانستیم رد بمب‌گذار را از روش بمبی که آن را ساخته و منفجر کرده است، شناخت؛ اما در مورد این بمب چیزی نمی‌دانیم و این نخستین پرسشی است که نیروهای پلیس و امنیتی به دنبال یافتن آن خواهند بود، تنها می‌توان با یافتن بقایای این بمب به میزان پیچیدگی و نوع آن پی برد.


این مأمور ویژه سابق اف. بی. آی گفت: بنابر تجربیاتی که طی سال‌ها در صحنه‌های جنایی و یا صحنه‌های تروریستی داشته‌ام، زمان و مکان این انفجار نمی‌توانسته نه تلفات سنگین و نه مکان مهمی را هدف قرار داده باشد، این گمان می‌رود که این انفجار می‌تواند یک پیام بوده و ممکن است وقایع دیگری به دنبال داشته باشد.


اوایل بامداد روز گذشته انفجاری در نشویل مرکز ایالت تنسی رخداد که براثر این انفجار سه نفر مجروح شده و روانه بیمارستان شدند، مقامات پلیس این انفجار که در یک خودرو کاروان رخ داد را یک اقدام عمدی توصیف کرده اما هنوز اطلاعات دقیقی در مورد علت و مظنونان حادثه اعلام‌نشده و مقامات محلی و فدرال همچنان در حال بررسی علت این حادثه هستند.


شهر نشویل با حومه آن مساحتی بالغ‌بر یک هزار و ۳۶۰ کیلومترمربع و با جمعیتی بیش از ۶۰۰ هزار نفر مرکز ایالت تنسی در میانه شرقی آمریکا واقع است.


«جان کوپر» شهردار شهر نشویل درباره این انفجار به این شبکه گفت: این حادثه‌ای دور از انتظار در داخل آمریکا بود؛ این انفجار برای مدتی به یک معما باقی خواهد ماند اما انتظار می‌رود به‌زودی این معما حل شود.


انتهای پیام/4155/


انتهای پیام/

برچسب ها: اف بی آی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته