دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 دی 1399 - 11:38

نشست‌های سخنگوی هیأت‌ رئیسه مجلس به صورت هفتگی برگزار می‌شود/ اصلاح قانون انتخابات به خرداد 1400 می‌رسد

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس از برگزاری جلسات هفتگی با خبرنگاران به مانند نشست‌های سایر قوا خبر داد و گفت:‌ با توجه به اینکه اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری را با تعدادی از اعضای شورای نگهبان بررسی کرده‌ایم، قطعا این اصلاحیه به خرداد 1400 می‌رسد.
کد خبر : 551467

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، محمدحسین فرهنگی سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی امروز (شنبه 6 دی) در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: جلسات اطلاع‌رسانی مجلس قرار است به صورت مستمر و هفتگی و به مانند سایر قوا و نهادها برگزار شده و تلاش کنیم به سؤالات افکار عمومی پاسخ دهیم. 


وی افزود: موضوع انتخابات ریاست جمهوری و اصلاح قانون آن بخشی از سؤالات جامعه است، ضمن اینکه مباحث کمیسیون‌ها مانند شفافیت آرای نمایندگان هم از دیگر موضوعات مطروحه در اذهان است. 


فرهنگی درباره شفافیت آرای نمایندگان تصریح کرد: این طرح در اولین روزهای مجلس اعلام وصول شده و به کمیسیون‌های آئین نامه داخلی ارجاع شد و سپس برای بررسی‌های بیشتر به مرکز پژوهش‌های مجلس ارجاع شده و در کمیسیون آئین‌نامه بحث‌های زیادی در این باره صورت گرفت. 


وی گفت: باید هم شفافیت آرا و هم مراقبت از شفافیت و حفظ استقلال و عدم تحت فشار قرار گرفتن نمایندگان را با اجرای این طرح مدنظر قرار دهیم و به همین دلیل، هم شفافیت را دنبال می‌کنیم و هم باید جایگاه و شأن نمایندگان حفظ شود. 


وی تصریح کرد: امضاهایی در مجلس از سوی نمایندگان جمع‌آوری شده تا طرح شفافیت آرا خارج از نوبت بررسی شود، همچنین طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری و اصلاح قانون انتخابات شوراها و بهبود زنجیره تولید فولاد هم از دیگر دستورکارهای هفته دیگر مجلس است. 


انتهای پیام/4106/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته