دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

چرا چمن ورزشگاه وطنی را کاور نکشیدند؟

انتقادات زیادی متوجه باشگاه نساجی مازندران است که چرا قبل از بازی این تیم با پرسپولیس روی زمین چمن ورزشگاه وطنی کاور کشیده نشد.
کد خبر : 551419
اسکار مینگوئزا رونالد آرائوخو.jpg

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری آنا، عوامل باشگاه پرسپولیس قبل و بعد از بازی این تیم مقابل نساجی به این مسئله اعتراض داشتند که چرا یکی دو روز قبل از مسابقه روی زمین چمن ورزشگاه وطنی کاور کشیده نشد. از این‌رو این سئوال مطرح شد؛ آیا میزبان در این زمینه کوتاهی کرد؟ آیا هیئت فوتبال و اداره ورزش و جوانان کوتاهی کردند؟


برای رسیدن به یک پاسخ منصفانه باید ابتدا جنس چمن مصنوعی را بشناسیم. الیافی از پلی اتیلن که نمای سرسبزی دارد را روی زمین نصب می کنند و باصطلاح، چمن مصنوعی نصب می شود.


برخلاف چمن طبیعی که در زمستان ها، کاور می‌شود چمن مصنوعی جز در مواقع یخ زدگی، با فصل زمستان سازگار است و برعکس، در تابستان بخاطر تابش نور خورشید باید کاور و پوشانده شود.


مشکل چمن وطنی در این بازی اصلا کاور نبود. کاور کردن چمن مصنوعی برای مقابله با باران خیلی توجیه منطقی ندارد. از این جهت که کاورها  یکپارچه نیستند و از درزها و فاصله ها آب قطعا به چمن می‌رسد. اگر برف باشد باز قابل توجیه است اما باران بالاخره به زمین می رسد. کما اینکه در بازی دیروز، حین مسابقه هم باران می بارید و آن زمان که دیگر نمی‌شد از کاور استفاده کرد.


چمن مصنوعی باید زیر ساخت درستی داشته باشد. زیرسازی‌های مدرن مدنظر فیفا، دارای قابلیت محو آب به میزان ۱۰۰ لیتر در دقیقه است. حفرهایی روی چمن تعبیه می شود که آب را به سطح زیرین می‌رساند و از آنجا با توجه به زیرسازی اصولی، آب دفع می‌شود.


وقتی آب را با اسفنج و تی و تانکر خالی می کنند یعنی زیرسازی برای دفع آب وجود ندارد. پس کاور هم چاره کار نبوده و نیست. خانه از پای بست ویران است...


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته