دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 دی 1399 - 16:29

حمله نیروهای رژیم صهیونیستی به تظاهرات آرام فلسطینی‌ها

نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی به راهپیمایی فلسطینی‌ها در مرکز کرانه باختری یورش بردند که به زخمی شدن سه فلسطینی و مصدومیت ده‌ها نفر دیگر انجامید.
کد خبر : 551320

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از آناتولی، ده‌ها فلسطینی در راهپیمایی علیه شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی در شهرک دیر جریر واقع در شرق رام الله شرکت کردند. نیروهای رژیم صهیونیستی نیز به محل راهپیمایی رسیده و با استفاده از گلوله‌های واقعی و فلزی پوشانده شده با پلاستیک و گاز اشک‌آور تلاش کردند تظاهرکنندگان را متفرق کنند که به وقوع درگیری‌هایی میان دو طرف انجامید.


امدادگران میدانی گزارش دادند، سه فلسطینی که با گلوله فلزی زخمی شده بودند و نیز ده‌ها مورد دیگر را که دچار مشکل تنفسی در اثر استنشاق گاز اشک آور شده بودند، را درمان کردند.


همچنین یک روزنامه‌نگار گفت، درگیری‌های لفظی میان فلسطینی‌ها و شهرک‌نشینان در محل راهپیمایی رخ داد و یک شهرک‌نشین اقدام به تیراندازی هوایی کرد.


فلسطینی‌ها هر هفته روز جمعه راهپیمایی‌هایی برای اعلام مخالفت با شهرک‌سازی و دیوار حائل در روستاها و شهرهای مختلف کرانه باختری ترتیب می‌دهند.


مطابق با آمارهای اسرائیلی و فلسطینی حدود ۶۵۰ هزار شهرک‌نشین در شهرک‌های اسرائیلی در کرانه باختری و قدس در ۱۶۴ شهرک و ۱۱۶ کانون شهرک‌نشینی ساکن هستند.


انتهای پیام/4155/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته