دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 دی 1399 - 13:27
با ارتکاب قتل جدید توسط پلیس آمریکا؛

بروز ناآرامی و تظاهرات در اوهایو شدت گرفت

به دنبال شلیک افسر پلیس شهر کلمبوس در ایالت اوهایو و قتل یک شهروند 47 ساله سیاه‌پوست غیرمسلح معترضان با برگزاری تظاهرات، خواستار اجرای عدالت درباره وی شدند.
کد خبر : 551273
بلکلایو.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از تی آر تی، در پی جدیدترین جنایت افسر پلیس ۴۴ ساله شهر «کلمبوس» ایالت «اوهایو» علیه «آندری هیل» شهروند ۴۷ ساله سیاه‌پوست غیرمسلح موج جدیدی از اعتراضات علیه تبعیض نژادی و خشونت پلیس آمریکا با اقلیت‌ها و به‌ویژه سیاه‌پوستان را به راه انداخت.


روز گذشته (پنجشنبه)، یک کلیپ ویدئویی منتشر شد که «آدم کوی» افسر پلیس ۴۴ ساله آمریکایی را در حالی نشان داد که به هیل درحالی‌که تنها یک تلفن همراه به دست داشت، شلیک کرد و او را کشت.


طبق گزارش شبکه «تی آر تی»، در پی قتل هیل، معترضان آمریکایی روز گذشته با دست داشتن پلاکاردهایی که روی آن جمله «جان سیاه‌پوستان اهمیت دارد» به خیابان‌های اوهایو آمدند و با سردادن شعارهایی علیه نژادپرستی پلیس آمریکا خواستار اجرای عدالت برای این شهروند سیاه‌پوست آمریکایی شدند.


هیل بامداد سه‌شنبه به‌وقت محلی هفته جاری در گاراژ خانه خود ایستاده بود که دو افسر پلیس به وی نزدیک می‌شوند و کوی چندین بار به سمت او تیراندازی می‌کند.


تصاویر ضبط‌شده توسط دوربینی که بر روی لباس افسر پلیس نصب‌شده، نشان می‌دهد که «آدم کوی» افسر پلیس ۴۴ ساله به همراه یک افسر پلیس دیگر که هویت وی نامشخص است، بامداد روز سه‌شنبه هفته جاری یک تماس تلفنی درباره مردی که در یک منطقه مسکونی، رفتار عجیب‌وغریبی دارد، دریافت می‌کنند.


افسران پلیس به‌محض رسیدن به محل حادثه، با «آندری هیل» شهروند ۴۷ ساله سیاه‌پوست که در گاراژی ایستاده بود، مواجه می‌شوند.


آندری هیل درحالی‌که یک تلفن همراه به دست داشت، گام‌هایی به سمت افسران پلیس برمی‌دارد اما درست ثانیه‌هایی بعد، کوی اسلحه خود را بیرون می‌آورد و به سمت هیل تیراندازی می‌کند که لحظاتی پس‌ازآن، هیل براثر شدت جراحات جانش را در همان صحنه حادثه از دست می‌دهد.


انتشار این نوار ویدئویی واکنش‌های منفی زیادی به همراه داشت که درنتیجه آن «توماس کوئینلان» افسر پلیس کلمبوس روز گذشته (پنجشنبه) اعلام کرد که درصدد اخراج کوی به اتهام سوء رفتاری که موجب مرگ یک نفر شده، است.


انتهای پیام/4155/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته