دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 آذر 1394 - 10:22

گروه‌های مختلف لیبی بر سر تشکیل دولت ائتلافی توافق کردند

نمایندگان احزاب، گروه‌ها و قبایل مختلف حاضر در مجلس لیبی با شرکت در نشستی در کشور تونس به یک توافق تازه دست یافتند که می‌تواند کورسوی امیدی برای حل بحران داخلی در لیبی باشد.
کد خبر : 55125

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از تارنمای شبکه «یورونیوز»، طی این توافق دولتی ائتلافی متشکل از تمامی احزاب رقیب تشکیل خواهد شد تا شاید بتوان لیبی را که از زمان سقوط «معمر قذافی» در بحران قرار گرفته است، نجات داد.


فرستاده ویژه سازمان ملل در این نشست گفت: چالش‌های زیادی برای حل بحران داخلی در لیبی وجود دارد اما هر گامی به جلو در این شرایط از اهمیت بالایی برخوردار است.


وی تاکید کرد «باید بتوانیم دولت ائتلافی جدید را شکل دهیم».


نخستین بار اوایل ماه اکتبر (میانه مهرماه) بود که رهبران احزاب، گروه‌ها و قبایل مختلف لیبی با شرکت در نشستی در کشور مراکش و با حضور نمایندگان سازمان ملل گفت‌وگو برای حل بحران در این کشور را آغاز کردند.


ایتالیا، فرانسه و شماری دیگر از کشورهای اروپایی که از ماه‌ها پیش از بحران پناهجویان و همچنین تهدیدهای تروریستی در رنجند، بازگشت آرامش به لیبی را یکی از ارکان مبارزه با داعش می‌دانند.


پس از کشته شدن قذافی رهبر پیشین لیبی، گروه های مختلف قومی و مذهبی در گوشه و کنار این کشور قدرت گرفتند و حاضر به تبعیت از یک دولت مرکزی نیستند.


برخی گروه های شبه نظامی تندرو نیز با داعش همپیمانند.


داعش از خردادماه پارسال بخش های زیادی از عراق و سوریه را اشغال کرده است. ائتلاف ضدداعش به رهبری آمریکا از اواخر تابستان پارسال به مواضع این گروه حملات هوایی کرد.


روسیه نیز از هفتم مهرماه امسال به درخواست دولت سوریه حملات هوایی و موشکی به مخالفان را آغاز کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته