دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 دی 1399 - 09:08

ابتلای بیش از 193 هزار آمریکایی به کرونا در یک روز/ ۹۰ درصد آمریکایی‌ها باید واکسینه شوند

بر اساس آمار ارائه‌شده شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا در خلال 24 ساعت گذشته شاهد افزایش ۱۹۳ هزارنفری بوده است.
کد خبر : 551213
daniel-schludi-mAGZNECMcUg-unsplash.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از «وُرلداُمیتر»، شمار ابتلا و تلفات روزانه ویروس «کووید-۱۹» در این ایالات‌متحده همچنان در حال افزایش است.


برآوردهای این وب‌سایت آماری نشان می‌دهد طی بیست‌وچهار ساعت گذشته از تمام ایالت‌های آمریکا به‌صورت مجموع 193 هزار و 30 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا گزارش شده است.


بر این اساس، طی یک روز گذشته نیز دو هزار و 835 آمریکایی براثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.


بدین ترتیب، شمار کل مبتلایان به ویروس کووید-۱۹ در آمریکا به 19 میلیون و 111 هزار و 326 نفر و تعداد قربانیان براثر این بیماری به 337 هزار و 66 نفر افزایش یافت.


شبکه «سی‌ان‌ان» چند روز پیش گزارش داده بود رقم 250 هزار قربانی کرونا آن‌هم طی فقط 10 ماه در ایالات‌متحده، از تعداد فوتی‌های سالانه در این کشور براثر موارد مختلف (سوانح رانندگی، بیماری، خودکشی و غیره) بیشتر است.


روز گذشته همچنین «آنتونی فائوچی»، رئیس مرکز بیماری‌های واگیردار در آمریکا در مصاحبه‌ای گفت رسیدن به ایمنی جمعی در برابر بیماری همه‌گیر «کووید-19» نیازمند این است که ۹۰ درصد از مردم واکسینه شوند.


نمودار ابتلا و تلفات ویروس کرونا در حالی شیب صعودی تندی به خود گرفته که روز پنجشنبه تعداد کسانی که در جهان به این بیماری مبتلا شدند از ۷۹ میلیون نفر عبور کرد.


انتهای پیام/4155/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته