دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 آذر 1394 - 11:12
رئیس فدراسیون هندبال درگفت‌وگو با آنا:

به دنبال میزبانی انتخابی المپیک هستیم/ برای نخستین بار المپیکی می‌شویم

ابوالحسن مهدوی گفت: برنامه‌ریزی برای تیم‌های پایه داشتیم که در هیچ‌کدام از فدراسیون‌های ورزشی چنین کاری صورت نگرفته‌ است.
کد خبر : 55077

رئیس فدراسیون هندبال در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا، در خصوص تلاش‌های این فدراسیون برای صعود تیم ملی هندبال به المپیک ریودوژانیرو بیان داشت: «با شروع مسابقات لیگ ملی‌پوشان در این رقابت‌ها حضور دارند. بعد از اتمام چند هفته از این بازی‌ها بچه‌ها به اردوی چهار روزه لهستان اعزام می‌شوند. این اردو از اول دی‌ ماه آغاز می‌شود و در آن تیم ملی با چند تیم مطرح اروپایی نظیر اوکراین، دانمارک و لهستان بازی دوستانه برگزار می‌کند.»


وی ادامه داد: «پس از هشت روز که اردوی لهستان ادامه داشت، تیم ملی به آلمان می‌رود تا در آنجا دو بازی دوستانه برابر تیم‌ها نامدار باشگاهی این کشور انجام دهد و سپس از آلمان عازم بحرین می‌شود تا در مسابقات قهرمانی جام ملت‌های آسیا شرکت کنند. پس از آن تیم ملی به ایران برمی‌گردد و ملی‌پوشان به مدت چند هفته در رقابت‌های لیگ برتر شرکت می‌کنند.»


مهدوی خاطرنشان کرد: «پس از رقابت‌های لیگ اردوی نهایی تیم ملی تشکیل می‌شود تا هندبالیست‌های کشورمان خود را آماده دیدارهای انتخابی المپیک کنند. تلاش ما این است این رقابت‌ها را که فروردین ماه برگزار می‌شود به میزبانی تهران باشد اما اگر نشد قطعا در اروپا هم تلاش می‌کنیم تا جواز صعود به المپیک را به دست آوریم. ما مکاتباتی را انجام دادیم تا هر طور شده میزبانی رقابت‌های انتخابی المپیک را که میان تیم‌های باقیمانده در سرتاسر قاره‌ها انجام می‌شود، در تهران برگزار کنیم. امیدوارم تلاش ما نتیجه بدهد و برای نخستین بار المپیکی شویم.»


وی با اشاره به افزایش هندبالیست‌های ایران در لیگ‌های معتبر اروپایی یادآور شد: «درخشش ملی‌پوشان ما در رقابت‌های انتخابی جام جهانی سرآغاز حضور آنها در کشورهای مطرح هندبال جهان بود. هر چه قدر که بتوانیم آنها را در این لیگ‌های معتبر جا بیندازیم به آینده هندبال کشورمان امیدوارتر خواهیم بود. هندبالیست‌های ایرانی با ارائه نمایش‌های قابل قبول در سال‌های اخیر نشان داده‌اند شایستگی حضور در برترین تیم‌های باشگاهی هندبال جهان را دارند. یقین دارم در آینده‌ای نه چندان دور شاهد آن خواهیم بود که هندبال ایران همانند تیم‌های برتر دنیا در مسابقات جهانی می‌درخشد.»


رئیس فدراسیون هندبال با انتقاد از اختلاف زیادی که بین تیم‌های بزرگسال و پایه هندبال ایران وجود دارد، تصریح کرد:« متاسفانه کار پشتوانه‌سازی در هندبال ایران دیر شروع شده و به همین خاطر شاهد فاصله فاحشی بین رده‌های سنی مختلف هندبال ایران با تیم‌ملی بزرگسالان هستیم. ما با آوردن یکی از بهترین مدرسان هندبال جهان به ایران کلاس‌های مختلفی را برای 40 مربی ایرانی برگزار کردیم تا آنها در رشد و پرورش نسل آینده هندبال ایران تخصص لازم را داشته باشند، کاری که در هیچ کدام از فدراسیون‌های ورزشی کشور صورت نگرفت.»


وی ادامه داد: «برای آنکه تجربه تیم ملی نوجوانان بیشتر شود این تیم را به رقابت‌هایی که تیم‌های مطرح جهان در آن حضور داشتند، اعزام کردیم. در ادامه قصد داریم با انجام چنین مسابقاتی، فاصله ایجاد شده را به مرور زمان کم کنیم تا تیم ملی بزرگسالان ایران در آینده دچار مشکل نشود و بتوانیم کماکان جزو برترین تیم‌های آسیا باقی بمانیم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته